Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flera depåer order prioritering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Flera depåer order prioritering

    Hej,

    Om man flera depåer anslutna till samma ordermodel, går det att sätta prioritet på vilken depå som tar första traden?

    Med vänlig hälsning,
    Ingemar

  • #2
    Ett sätt är att spara ett värde vid signal i en cell som ger huvuddepån företräde. Ändra cellen vid nästa insamling och sedan nollställa tex efter viss tid. Ett annat är att använda insats robot(som är per depå) på liknande sätt.

    Det kanske finns en identifierare för depå i nya api:et?

    Comment


    • #3
      Cash(i) returnerar kontonr, så det kanske man kan använda.

      Comment


      • #4
        Jag jobbar också med två depåer som är anslutna till samma ordermodeller. Mitt problem är att det går för slött. Har byggt det som så att jag har signalmodellerna som handlar på ett testkonto och sedan sätter dessa även en global variabel som talar om innehavet. Sedan har jag anslutet fyra script för blanka-, köpa-, sälja-, täcka- skarpt till de bägge kontona. Dessa fyra scripten läser av den globala variablen som berättar testkontots innehav och agerar därefter för att liggga exponerad på samma sätt.

        Det är likadant som Legato fungerar och tekniken funkar bra och är trygg i sig, men det går för slött. När första signalen kommer om att testkontot ska ta position så tar det ca 3-5 sekunder innan första "skarpa" scriptet agerar och handlar åt det första kontot. Sedan tar det ca 3-5 sekunder till innan andra kontots skarpa " script agerar och får sin order i marknaden.

        Jobbar man med korta snabba modeller så kommer det skilja rätt mycket om man ständigt ligger 10 sekunder efter första signal om ny position, speciellt om man handlar direkt vid öppning där det rör sig ganska friskt.

        Tacksam för tips för att få det att gå snabbare utan att behöva köra på dubbla servrar.

        /Erik

        Comment

        Working...
        X