Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor trigget Trend Exit Long

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor trigget Trend Exit Long

Hei.
    Har testet å legge opp noen "trend exits".
    Første jeg oppdaget var at jeg må legge inn en sperre for å handle rett etter åpning på børsen, for det trigget salg på veldig lav kjøpskurs. Jeg kommer sannsynligvis til å koble inn "inte kjøp på dagens 5 første tick" evt. første 5 min.

Men issue nummer to har jeg ikke funnet ut av. I vedlagt screenshot så har en aktie blitt solgt langt over trendlinjen for salg. Trendlinjen er i rødt på bunn av diagrammet, men salget ble utført i det runde markerte feltet. Hvorfor trigget exit scriptet på 121 når det burde ha trigget rundt 116,5 ?
    I diagrammet er kjøps/salgs-kurs merket - kjøpskursen har ikke vært i nærheten av trendlinjen.
    Attached Files

Hej!

Är diagrammet i realtidsupplösning? (R-knappen)

Det kan vara så att kursen har varit nere på linjen om du tittar på varje tick.

Comment

Husker ikke om screenshot-et var realtid eller 1-min... men 121 var dagens laveste kurs.

Comment

Det er en ting som for meg ser ut til å lure AT. Det er at Oslo børs stenger normal handel hver dag kl. 16:20, men det er en stengningsauksjon frem til 16:25. I denne perioden så viser AT at kjøps og salgs kursene krysser hverandre (se vedlagt bilde salgskurs ligger under kjøpskurs). Dette skjer på samtlige aksjer mellom 16:20 og 16:25. Men ved første handel neste dag går de tilbake, men mange av ordremodellene ser ut til å trigge kjøp/salg på denne "falske" kursen.

Om jeg ser på Nordnet sine sider kan jeg ikke se at salgs-kjøps-kurs krysser hverandre - det burde være umulig ved normal handel.

Kan det fikse problemet om man setter at Oslo børs kun er åpen fra 09:01-16:19 istedenfor 09:01-16:24? Kan jeg evt. gjøre dette selv?
        Attached Files

Comment

Ah, det är nog så att slutcallen kommer med också. Vi justerar öppettiden till 09:02 till 16:19, det görs via centralkonfiggen så du behöver inte göra något själv. Ser att det verkar komma korslagda köp- och säljkurser redan innan officiell stängningstid vilket är lite märkligt. Även fram till 09:02 på morgonen kommer en del konstiga kurser, så det är nog bäst att isolera bort så gott vi kan.
          Tack för tipset!

Comment

Høres bra ut, takk :-)

Comment

Working...
            X