Stapeln för sälj kom 12.25 men ordern (den automatiska) sändes iväg först 12.49? Är en enkel ordermodell med korsande medelvärden som jag lägger in när jag inte befinner mig vid datorn. Inga extra kontrollscript. Inga felmeddelanden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fördröjd orderläggning
Collapse
X
-
Om du får en stapel i graf vid en tidpunkt men inte verkställighet ordermodell kan bara tyda på att scriptet för order inte är detsamma som det för flaggan. Någon sådan fördröjd effekt är inte möjlig.
Kontrollera följande som är lätt att missa:
Om scriptet jobbar per intradayperioder att du har prefixet för periodangivelse i själva scriptet.
I15(ditt script)
etc.
Script utan intradayprefix för specifik period köra alltid som dagskurs-script.
Men det luriga är att när du har ett sådant script utan prefix aktivt i en intraday-graf så anpassar sig scriptet till periodupplösningen du kör intradaygrafen i. Om du inte kryssar för att det skall animeras per dagskurser.
Men online-testning för larm eller orderexekvering kör det per dagskurser(där finns ingen graf att anpassa sig efter).
-
Sänds ordern 12.49 så har du också ett larm typ "12:49 ORDER xxx" i meddelanden.
Sedan finns två saker att kolla i Lokala ordertransaktioner:
1. När ordern sändes
2. När ordern gick igenom på börsen
Båda dessa saker finns loggade där.
Det kan ju mycket väl ha sänds till börsen 12.25 och du fått avslut först 12.49 p g a satt limit osv.
Vilken utgåva 5.0.4.x kör du på?
I 5.0.4.6 finns extra fil tradelog.txt som innehåller alla detaljer om sända order med tidstämplar.
Comment
-
Men när har du meddelandet "xx:xx ORDER xxx"?
Det talar om när triggerscript i en ordermodell har löst ut.
Har du flagga 12:25 är det inte på detta scriptet som ordermodellen triggas på om det var aktiverat för bevakning i ordermodellen då.
Sedan vet jag inte vilket script det är frågan om. Det är några här på forum som kör med 60-minuters perioder och ändå spärrar verkställighet tills man är 50 minuter in på den perioden.
Det du tittat på och det som ordermodellen haft att köra är inte detsamma, det är det enda man kan vara säker på.
Comment
-
Det är ok att ha samma script anslutna till ett papper i en graf som finns i en ordermodell. Man kanske vill titta samtidigt som du gjort osv.
Men det finns ingen koppling däremellan!!!!!
Det du har bland anslutna script gör inte att detta körs i ordermodellen på något sätt.
Ordermodellen riggas helt i Arbeta med ordermodeller.
Comment
-
Jag förstår vad du skriver men förstår ej innebörden. Om det längre medelvärdet skär det kortare och jag tycker att det kan jag göra en sälj på - då kan jag alltså inte anta att jag kan få ordermodellen att göra detta. Hur ska jag då gå tillväga när jag måste lämna datorn, ibland i flera timmar?????Ulla-Britt Gråbacke
Comment
-
Det jag menade var att det är inte det script du har anslutet till Sälj-platsen där du arbetar med script i ett diagram som avgör vad en ordermodell gör eller inte gör.
Köp- Sälj-platsen i anslutna metoder har enbart med simulerad vinstrapport att göra.
Hela idén med AT är ju det du beskriver, så¨det är givet att du kan få ordermodell att exekvera sälj enligt script du valt. Och den har ju också verkställt en order enligt vad du berättat.
Så något har du anslutet där enligt konstens alla regler.
Men eftersom du får skillnad i för vilken period det visas flagga i graf, och när du fick order att verkställas, och du menar att det är samma script, så tror jag inte det är samma script.
Så titta igenom ordermodellens sekvenser och kolla vilket script är invalt i steg två för varje sekvens. Det är ju tre steg där första är orderformuläret, andra är triggerscriptet, och tredje är kontrollscripten.
Och kom ihåg att ändring av valt script i en sekvens kräver omaktivering av modellen för slå igenom.
Och kolla ifall intradayupplösningen i grafen också är per 5-minuters perioder. Du kan ju t.ex titta på en graf i 30-minuters staplar, och ändå slå på ett script per 5-minuters perioder, och det kommer nästan att se ut som 15.25-stapeln träffar 15.30-stapeln. Och i 15.30-stapeln finns ju alla kurser mellan 15.30-15.59, dvs under den perioden gick ordern iväg.
Du får se om du får några idéer att kolla från detta.
Comment
-
Hej Ulla-Britt!
Jag skulle gissa att du har aktiverat ordermodellen tidigare och gjort en ändring i säljscriptet senare.
DÅ kan det bli precis som du säger, en flagga vid en tidpunkt, och den gamla versionen av scriptet säljer vid en annan.
Bara att aktivera om ordermodellen så är den möjligheten bortrensad!
Comment
-
Låter ju skitkonstigt i så fall! Ett och samma script skulle alltså rita en flagga vid en tidpunkt och trigga en order vid en annan, utan att rita flagga då. Omöjligt säger jag!
Då hade jag gjort så här:
Arbeta med ordermodeller
Ta fram rätt ordermodell
Kryssa i Visa alla anslutna sekvenser
Rensa därefter rubbet
Kolla igen att det verkligen är samma script, med sl) som prefix och allt,
Anslut igen.
Borde inte kunna misslyckas!
Comment
Comment