Nu har jag skrivit om köp och sälj triggerna en hel del och de fungerar bättre men jag har fortfarande inte löst hur jag får ordermodellerna som ska köpa och sälja på testkontot att inte avslutas.
Det är även en skillnad mellan att köpordrarna oftast gör ett köp som loggas innan modellen kopplas ifrån men att säljordern inte lyckas sälja positionen och ändå kopplas ifrån.
Ordermodell sälj:
sl-script
va-script
vl-script
st-script
Man kan ha åsikter om vad som ska kollas i sl-scriptet men om det triggas så borde en order gå igenom. Jag kan inte se något annat än att B skulle vara ogiltigt men det försöker jag kolla på i sl-scriptet. Går det att göra modellen enklare? Jag har nu i stort använt standard saker som kommer med autostock som jag antar ska fungera.
VIdare, de köpavslut som faktiskt dyker upp i "In- och utgående ordertransaktioner", vad triggas de på? Är det att sl-scriptet är sant eller att va- eller vl-scriptet är sant?
Beroende på vilket det är så skulle jag kunna härleda vad som funkar väldigt lite bättre på köpsidan eftersom ordermodellen för köp på testkontot lyckas med att köpa innan den avslutas.
Det är även en skillnad mellan att köpordrarna oftast gör ett köp som loggas innan modellen kopplas ifrån men att säljordern inte lyckas sälja positionen och ändå kopplas ifrån.
Ordermodell sälj:
sl-script
Kod:
{## Boll Lång sälj Kolla om cell 26 är 9 Kolla om det finns ett innehav och vilken dag det är. Kolla även om det finns S & B så att det finns en marketmaker Agera inte under de 3 första minutrarna ##} inte_agera:=3 inpådagen:=eqv(int(ref(d,inte_agera)),int(d)) i1( pris=scrpar(28) retval(GetGVar(pris),3) cell=scrpar(26) signal=Eqv(GetGVar(cell),9) okantal=gt(Portfolio(V),0) samma_dag=And(inpådagen,eqv(int(d),int(date()))) allt=and(and(signal,okantal),samma_dag) mm=and(gt(b,0),gt(s,0)) total=and(mm,allt) Mult(total,10) )
Kod:
Mult(1,portfolio(v))
Kod:
i1(mult(1,B))
Kod:
Add(0,1)
VIdare, de köpavslut som faktiskt dyker upp i "In- och utgående ordertransaktioner", vad triggas de på? Är det att sl-scriptet är sant eller att va- eller vl-scriptet är sant?
Beroende på vilket det är så skulle jag kunna härleda vad som funkar väldigt lite bättre på köpsidan eftersom ordermodellen för köp på testkontot lyckas med att köpa innan den avslutas.
Comment