Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodell köper inte som det skall på riktiga pengar, men på testkonto fungerar det

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

maxToBuy måste ju vara ett heltal, man kan ju inte köpa delar av aktier (I Sverige)
    maxToBuy=INT(div(sub(cash(),KEEP),s))

mvh
    Bertil

Comment

INT finns längre ner i koden :-)

Comment

jag tror inte modellen ballat ur, det har aldrig hänt såvitt vi vet med modeller som har Loop-alternativet bockat. Men däremot när du säger global cell så ringer mina varningsklockor, kan det vara så att det finns något script kopplat fortfarande någonstans på testkontot? Alltså inte modell, utan löst script. Risken då är att värden från testkontot skrivs till cellen.

Comment

Jaa, jag har faktiskt löst script kopplat.

Hur är det med globala variabler - sätts de per konto eller bara på ett ställe oavsett konto?

Skulle man kunna använda retval emellan triggerscript och antalscript istället?

Comment

Globala celler är globala, dvs de är inte kontounika. Det är både en fördel och en nackdel, beroende på vad man använder dem till.

Retval() fungerar bara inom script och för loggade lokala ordertransaktioner.

Men frågan är vad cellen används till, det kanske går att koda i antalscriptet istället så att du inte behöver flytta info från triggerscriptet?

Comment

Får göra ett test med att flytta logiken och bygga om antalscriptet!!

Glömde skriva - tack för hjälpen!! :-)
              Last edited by SusanneElm; 2016-02-09, 17:14.

Comment

Lycka till! Annars löser vi det med lite fjärrsupport.

Comment

Hej igen, nu har jag tagit bort script som legat anslutna och stängt av den parallella körningen av ordermodellerna på testkonto.
                  Nu köper den flera gånger, som den skall :-)
                  Nästa steg är att skriva om koden så att inte globala variabler används
                  /Susanne

Comment

Härligt, bra jobbat!

Comment

Working...
                    X