Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att gå kort i analysbänken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Att gå kort i analysbänken

Hej!

Jag tänkte prova en modell som köper för uppgång i vissa situationer, men säljer för nedgång i andra. (Live så kommer jag använda minilong & minishort, men vid analys tänker jag att det är lättare att testa resultatet direkt på de analyserade aktierna).

Att bygga en modell som köper för uppgång är inga problem, men hur ska jag göra för att simulera att aktien säljs för nedgång i bänken?

Kan jag skapa en sälj-ordermodell som triggas när jag vill ta position och som då säljer aktien trots att jag inte har något innehav (så jag hamnar på minusvärde i portföljen, som jag sedan återställer genom att köpa tillbaka samma antal), eller ska jag göra på något annat sätt?

Mvh

Ursprungligen postat av Jamaz Visa inlägg
    Hej!

Jag tänkte prova en modell som köper för uppgång i vissa situationer, men säljer för nedgång i andra. (Live så kommer jag använda minilong & minishort, men vid analys tänker jag att det är lättare att testa resultatet direkt på de analyserade aktierna).

Att bygga en modell som köper för uppgång är inga problem, men hur ska jag göra för att simulera att aktien säljs för nedgång i bänken?

Kan jag skapa en sälj-ordermodell som triggas när jag vill ta position och som då säljer aktien trots att jag inte har något innehav (så jag hamnar på minusvärde i portföljen, som jag sedan återställer genom att köpa tillbaka samma antal), eller ska jag göra på något annat sätt?

Mvh
    Ja, så fungerar det.
    Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

Du gör helt rätt att simulera aktierna direkt i bänken. Live är det enkelt att låta modellen handla aktierna på ett virtuellt konto och låta ETP Link lägga motsvarande skarpa order på de minis du valt ut.

http://www.autostock.se/strategier/autotrader/etp-link

Comment

Ahaa......då är det inte krångligare än så (får omvärdera mina fördomar om att allt som av en självklarhet måste vara svårt).

Tack sålänge!

Comment

Verkar riktigt smidigt med med ETP-Linkfunktionen......att den helt enkelt bara speglar den virtuella portföljen hela tiden.
          Den ska prövas!

Comment

Working...
          X