Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vid ändring av ordermodell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vid ändring av ordermodell

    Har en ordermodell som funkar som den ska i simuleringen men som inte ger någon signal alls när jag kopplar in den till en aktie som jag tycker borde gett en signal igår. Har nu strippat ned den till "köpsignal(1,1)" och kört simulering för att se att det blev en massa affärer. Men ändå görs inga köp av aktien!

    Är det något speciellt som måste göras efter att scriptet i ordermodellen har ändrats för att ändringen skall bita?

  • #2
    Om man gör en ändring i triggerscriptet sl) eller antalsscriptet va) så biter ändringen direkt live och vid "Förnya uppdaterat från systemet" vid simulering.
    Om man däremot bytt va) script i ordermodellen så måste ordermodellen kopplas bort och återanslutas för att bytet skall registreras. Gäller för simulatorn och troligen också live.

    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Hej Bertil

      Har frigjort modellen och anslutit igen på det fiktiva kontot jag vill handla ifrån. Han säger då "Modellen triggar SANN vill du ansluta ändå?" vilket jag gör. Men inget händer.

      Är det något mer som måste göras än att ansluta modellen via "Arbeta med instrumentets ansluta ordermodeller" för den aktie jag vill testa på?

      Bengt

      Comment


      • #4
        Hej Bengt!
        Då man scriptar så snöar man ju in på olika bitar. Pushade själv mycket för fiktiva konton innan de fanns, men nu då de finns så använder jag dem inte.
        Så någon annan får svara på din fråga.

        mvh
        Bertil

        Comment


        • #5
          Hoppas att du inte har pausat automatisk orderläggning.
          Det går ju alltid att koppla sl) scriptet till diagrammet och kolla om det blir sant. Om så är fallet är det något annat script eller byggandet av ordermodellen.

          Comment


          • #6
            I fliken Anpassa automatisk orderläggning finns dom med korrekt.

            Men var kan jag se om automatisk orderläggning är pausad?

            Comment


            • #7
              En orange knapp längst ner i programmet (har jag blivit Rikard, ha ha).

              Comment


              • #8
                Yes! :-)

                Väldigt bra att det finns en sådan funktion. Jag har hållit på och trasslat med att koppla till och från ordermodeller när jag velat pausa t ex Raptor.

                Tack!

                Comment

                Working...
                X