Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felaktigt script ignoreras

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Felaktigt script ignoreras

När man bygger på en ny ordermodell blir det en hel del simulerande. Ibland blir resultatet bättre ibland sämre, och ibland blir det oförändrat. I det sista fallet har jag ett bekymmer att jag aldrig vet om min ändring i ett script faktiskt inte förändrade utfallet eller om jag modifierat scriptet så det inte längre är exekverbart. Jag har ännu inte helt fått kläm på hur programmet fungerar här, ibland upplever jag det som den ignorerar mitt förändrade script och istället använder den senast fungerande varianten. Ibland upplever jag det istället som den faller tillbaka på nåt default värde såsom close vid pris osv.

Finns det någon särskilt tanke bakom att det fungerar som det gör? För egen del hade jag hellre sett att simuleringen avbröts med ett error istället för att ge illusionen att allt gick rätt till. Åtminstone för mig tar det ibland några/flera körningar innan jag inser varför ingen av mina stegvisa ändringar skapat några skillnader.

Om du gör ändringar i scriptet, var noga med att klicka Förnya uppdaterat innan simulering så att det läses in. Vi har nyligen märkt att ändringar i va- och vl-script ändå inte kommer med, man måste klicka på Välj-knapparna och markera ordermodellerna en gång innan man klickar Förnya för att det ska fungera. Men är det bara triggerscripten du ändrar i räcker Förnya.

Comment

Working...
    X