Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfråga, ordermodells uppbyggnad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybörjarfråga, ordermodells uppbyggnad

    Hej
    Har läst i Hjälpen och här i forumet för att försöka hitta information om vad det är i ett triggerscript som triggar att själva ordern ska läggas(nästa steg) och hur den läggs
    Är det att det sista logiska argumentet i triggerscriptet är sant eller hur funkar det ?
    Har läst Lektion 12,13 och 14 också men tycker inte det är tydligt hur det går till
    Har hyfsad vana från andra programmeringsspråk och förståelse för hur man kallar in funktioner men känner inte riktigt igen metodiken här

    Har kollat på några ordermodeller(köp) och det slutar ofta med med typ detta

    long2=and(and(and(long1,öppet),kl1720),1)
    mult(long2,10)

    Antar då att om long2 är ett så kommer nästa steg att utföras ?

    ofta "Delay order"
    Därefter ett Antals script med en prislimit

    Sen är nästa steg st) Stega till sekvens 1, är det triggerscriptet ?

    När läggs själva ordern ?


    Tacksam för lite klargörande om hur detta går till

    mhv
    Pelle Björnsson

  • #2
    Jag hade också lite bekymmer med att förstå logiken i hur det hänger ihop till en början. I en ordermodell så har du ditt triggerscript och om triggerscriptet (sl)) returnerar 1 eller mer så blir scriptet sant och triggas. Sedan gås ordermodellen igenom med pris och antal, samma där att de scripten skall då returnera det värdet som du vill ha. Alltså vill du ha ett pris på 150kr och ett antal på 25 så skall respektive script returnera det i ordermodellen.

    Jag har själv aldrig använt steg i olika sekvenser, så det får gärna någon annan förklara :-)

    Jag kan varmt rekommendera (om du inte redan har tittat på det): https://www.youtube.com/watch?v=6bmhsGGhgaw

    Även de andra Intro-klippen är bra.

    Comment


    • #3
      Hej
      Tackar för bra info.
      Har kollat på filmen och det har klarnat en del, tar nästa lektion imorgon

      mvh
      Pelle Björnsson

      Comment

      Working...
      X