Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad triggar en ordermell att köra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad triggar en ordermell att köra

    Körs en ordermodell varje cykel i skarpt läge oavsett ny data?

  • #2
    Ordermodellen körs men scripten endast vid nytt data.

    Comment


    • #3
      Vad är skillnaden? Om scriptet inte körs så körs i praktiken inte ordermodellen.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Ordermodellen körs men scripten endast vid nytt data.
        Vad innebär nytt data? Ett script kan ju innehålla globala variabler, så även om inga nya data för det anslutna instrumentet tillkommit sedan senaste 5 sekunderskörningen så kan ju globala variabler och cmpref ha fått nytt innehåll och detta vet ju scriptet inte förrän det har körts, eller är det så att scriptet kollar samtliga ingående globala variabler och cmpref innan det beslutar sig för att köras?? Jag har ju haft script som skyfflar data var 5:e sekund i en buffert (bestående av ett antal globala variabler) och om då inga data ändrats innebär det då att bufferten står stilla i 5 sek??

        mvh
        Bertil
        Last edited by Bertil; 2018-05-29, 15:32.

        Comment


        • #5
          Jag har byggt en modell som handlar etf:er för utländska marknader. Dessa är likvida, men inte så många avslut. Jag använder köp- o säljkurs, samt handlar vid stängning. Det kan bli svårt att få det att fungera. Jag undrar också vad ny data innebär. Är det avslut eller som jag tror(trodde) att även förändringar i köp- och säljkurs räcker.

          Comment


          • #6
            Det ska räcka med förändringar i Bid/Ask. Funkar det inte?

            Comment


            • #7
              Antag att scriptet inte läser globala variabler eller har cmpref och att inga avsluts gjorts i det anslutna instrumentet och att köp och säljkurser inte ändrats sedan senaste 5-sekunderskörningen.
              Säg att i scriptet finns ett villkor vid vilken tidpunkt avslutet skall ske, då måste man ju ända alltid körs scriptet för att kontroller om villkoret är uppfyllt.
              Att inte alltid köra alla anslutna script var 5:e sekund äventyrar ju hela strategin.

              mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2018-05-29, 15:50.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Det ska räcka med förändringar i Bid/Ask. Funkar det inte?
                Nej. Det verkar som att ordermodellen/scriptet körs en gång när det kopplas på och sedan händer inget. Jag har loop-start.

                Comment


                • #9
                  Case closed. Felet låg hos mig. Det fungerar fint med förändring av köp- och säljkurs. Lite ivrig när det närmar sig sjösättningen.

                  Bertil: om det även gäller orderboken borde det inte vara några problem för terminen.

                  Comment


                  • #10
                    Jag förstår bara inte varför man inte alltid skulle köra alla script även om ingen rörelse skulle ske i anslutet instrument.
                    Jag söker ju framförhållning och om man kan fånga en rörelse i DAX 5 sekunder innan rörelsen sker i OMXS30 terminen kan det ju ge en vinst på en eller flera punkter.
                    Att alla script körs var 5:e sekund är ju helt grundläggande om man handlar på break out via globala variabler eller cmpref utan att det är någon rörelse ännu i det anslutna instrumentet.

                    mvh
                    Bertil

                    Comment

                    Working...
                    X