Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Versionshantering av script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Versionshantering av script

    Jag håller på och bygger lite enkla ordermodeller i AutoTrader och undrar om det finns något sätt att versionshantera scripts? Helst en integration med GitHub (https://github.com) men bara att kunna hantera script som text filer hade varit bra. Kanske någon import/export?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Enklast är ju klipp och klistra och spara i en ordbehandlare Word eller dylikt.
    En annan variant är ju att spara alla ordermodellerna med en siffra i namnet för versionen. Själv har jag nog över 1000 ordermodeller som ligger och skräpar i NAT.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Ja, klipp och klistra fungerar ju. Mest lite omständigt i praktiken. Men jag gillar att kunna diffa och se vilka ändringar jag gjort i en ny version. Så det får kanske bli klipp-och-klistra om det inte finns någon export möjlighet.

      Comment


      • #4
        Det går att kopiera script och ordermodeller inne i programmet. Sedan byta namn med tex datum, versionsnummer, etc. För att kunna se skillnaderna behöver man ändå spara/köra simuleringarna som då utgör historiken för jämförelser. Alternativt optimera olika villkor som då får egen historik. Det kanske inte är det du är ute efter.

        Comment


        • #5
          Jag är inte riktigt på den avancerade nivån... Var mer ute efter att se vad jag ändrat i texten för skripten. Så att jag inte ändrat något av misstag. Men copy/paste till en extern text editor med github integration fungerar rimligt bra. Typ visual studio code som jag brukar använda för andra scriptspråk.

          Comment

          Working...
          X