Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP Link

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, den verkar ha säljkurs hela dagen. Kan det vara nått med PC link som spökar? Den verkade byta till PC link 10 90 automatisk under uppdatering. Jag skrev in kontonummer i PC link 10 90 efter uppdateringen och gamla PC link verkar ha tagits bort automatisk.

    Comment


    • #17
      Senaste paketet för nedladdning innehåller båda varianterna av PC link, 10 90 som klarar 10 testkonton med upp till 90 olika tillgångar, samt 20 40 som klarar 20 testkonton och 40 tillgångar.

      Har du angivit alla testkonton i PC Link som du vill att den ska nettopositionera? Kolla också så att det inte ligger någon ETP Link trigger kvar ansluten.

      Comment


      • #18
        Tack för svar. Ja jag var uppmärksam på bytet från PC link till PC link 10 90 så alla konton var på plats kvällen innan i scriptet. ETP link trigger har jag inte använt på den här datorn.
        Det är inte många ETP:ar jag har kopplat med flera via check in så det kan såklart vara en felkonfiguration som bara råkar visa sig när jag tittar lite extra uppmärksamt. På short-sidan har jag bara dax och omx med två incheckningar. Jag återkommer om det upprepar sig.

        Comment


        • #19
          Det spökar fortfarande i dag - det verkar som om den ligger kvar med positioner via ETP link sen innan uppdatering. Alla testkonton har PC link 10 90 ansluten och minisar är anslutna på skarpt konto. Ändå får jag bara trigger signaler (i dag på omx och dax) men inga ETP ordrar alls.

          När jag tänker efter fick jag ett script fel när jag uppdaterade PC link, sen uppdaterade jag autotrader, etp link och pc link igen. Är det koppla loss och återansluta allting som gäller eller? Tacksam för tips

          Comment


          • #20
            Hm, märligt, men prova först att byta ut filen som lagrar globala celler och starta upp programmet igen:
            www.autostock.se/download/?FILE_ID=fbinet.gv1

            som ligger i c:/programdata/autotraderbas

            Comment


            • #21
              Nu hoppar den igång igen, men får nån position i guld jag inte kan förklara just nu. Behöver nog sitta vid en dator istället för en telefon

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Nu klarar ETP Link även multiplier-värden under 1, dvs tex 0,25 om man vill köra 1/4 antal av underliggande osv. Uppdatera via Hjälp > Uppdatera ETP Link. Ingen återanslutning behövs.

                Kan också vara bra för olika valuta-minis som har omvänd paritet osv.

                Så behöver man inte INT(antal) i antal skripten imodellerna som är anslutna till ETP link?
                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Lord S Visa inlägg
                  Så behöver man inte INT(antal) i antal skripten imodellerna som är anslutna till ETP link?
                  Testar igen, vilka typ av antal tal accepterar ETP link?
                  AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                  Comment


                  • #24
                    Något annat jag tänkte på när det gäller ETP link och multiplier för USA aktier när man handlar mot Testkonton. Istället för att manuellt skriva in 0.11 som multiplier på USA aktier, hade ni inte kunna lägga i ETP link så att om vi sätter en "kod" för USD, säg 123, så räknar ETP link själv ut rätt multiplier med nuvarande växelkurs?

                    paritet=if(eqv(scrpar(29),123),div(1,cmpref(c,1,A)),if(scrpar(29),scrpar(29),1))
                    {@A(0,XX4856559E)}

                    Kanske lagt in en "kod" för EUR och NOK med, räknar med att det är tillgångar i dom valutorna som handlas mest utanför sverige.
                    Last edited by Lord S; 2021-02-28, 19:37.
                    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                    Comment


                    • #25
                      Nu finns en ny uppdatering för ETP Link med kontounik hävstång.

                      Man kan ange upp till 5 olika kontonr (fiktivt eller skarpt) och sätta individuell häv på dessa så skalar ETP Link automatiskt positionerna per konto. Samma minifutures kan användas så att man slipper rigga upp separata etc.

                      Så här ser det ut i ETP Link Minilong köp (allt styrs härifrån):

                      account1:=87687678 {kontonr}
                      x1:=1.0 {häv för konto1 }

                      account2:=3423998
                      x2:=1.5

                      account3:=6678778
                      x3:=0.2

                      account4:=0
                      x4:=1.0

                      account5:=0
                      x5:=1.0


                      Ange konto och dess häv under, använd decimalpunkt. Det går fint att ha både högre eller lägre häv än 1. Det fungerar så att när ETP Link känner igen ett kontonr hämtas hävstång för det kontot och multiplicerar "Multiplier" med värdet. Om konto är noll blir det aldrig någon träff och värdet sätts till 1, dvs ingen ändring av häv.

                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        1.Finns nya etp-link nu för nedladdning?
                        2.Måste jag radera och ersätta befintligt etp-link?

                        Comment


                        • #27
                          Bara att ladda ner!

                          Comment

                          Working...
                          X