Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sekvenser eller multipla modeller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sekvenser eller multipla modeller?

    Hejsan!
    När man implementerar en strategi i AT ordermodeller kan man koda köp+sälj-algoritmerna antingen som två sekvenser i en ordermodell eller som två olika ordermodeller. Som nybörjare verkar två sekvenser enkelt och bra, men jag har sett att de flesta exempel som diskuteras här på forumet verkar köra med multipla ordermodeller. Finns det någon fördel med det ena eller andra varianten?
    Mvh,
    Anders

  • #2
    Som sagt i min daytradingstrategi har jag samtidigt 122 ordermodeller. Det kan man inte ha som sekvenser. Har aldrig använt mig av sekvenser.
    Då du använder separata ordermodeller och kör Analysatorn kan du enkelt koppla till eller från individuella ordermodeller och se hur de påverkar strategin.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Precis, det har blivit lite av en standard med multipla modeller som tar 1 sekvens per styck. En fördel är att det möjliggör flera köporder efter varandra osv, tex om man vill skala in eller ur positioner. Det blir krångligare om man bygger med sekvenser. Så i princip är det enklare med multipla singelsekvens-modeller.

      Comment


      • #4
        Instämmer. Jag skulle hellre kalla multipla för oberoende modeller. Om man använder sekvenser är det lätt att man målar in sig i ett hörn. Om portfolio(v) och lasttrade används går det att uppnå samma styrning som i sekvenser, fast med mer flexibilitet.

        Comment


        • #5
          Låter rimligt. Multipla modeller får det bli

          Tack,
          Anders

          Comment

          Working...
          X