Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP Link timing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ETP Link timing

    Hejsan!

    Har lite problem med timingen för affärer som görs mha ETP link. Det som händer är att min ordermodell ger en signal ena dagen på kvällen. ETP Link mappar till en mini men affären med minin sker inte förrän dagen efter på morgonen.

    Ett exempel:
    - Order modellen triggar 19:56 ena dagen (191023) för SIX-GOLD
    - ETP Link triggar kl 9:02 dagen efter (191024) för MINI L GULD NORDNET 10

    Har för mig att minisar borde handlas till kl 20:00. Så 4 min marginal skulle kunna räcka.

    Några idéer?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Hm, tror det kan vara call-filtret som sätter stopp. Går att justera. Undersöker imorgon.

    Comment


    • #3
      Vad är "call-filtret"?

      Mvh,
      Anders

      Comment


      • #4
        Den vanliga stängnings-callen börjar kl 17:25 då ETP-handeln slutade tidigare och callen börjar inför stängning kl 17:30. ETP Link har filter som blockerar handel under callen, men nu med ändrade handelstider r det nog läge att justera filtret så att det tillåter signal "ända in i kaklet" 19:59.

        Comment


        • #5
          OK, ser koden i ETP Link skripten. Antar det är den här testen:

          innan_call=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(d))),5)

          Så antingen ändrar jag till ett par minuter tidigare i mina ordermodeller, tror inte det spelar så stor roll, eller så är det till att ändra i ETP Link scripten.

          Comment


          • #6
            Japp, det är rätt rad. Ändra till tex 1 minut istället för 5.

            Comment


            • #7
              Koppling Strat.Link

              Jag har två skarpa konton,ett för DAX och ett för OMX.Hur kan jag utnyttja strat.link optimalt om jag skall använda mig av Modellen Alfa Shark.Kan jag utnyttja enbart ett testkonto?Hur gör jag?

              Comment


              • #8
                Hm, är inte riktigt med på hur du vill göra. Ska du köra flera strategier?

                Alla DAX på ett skarpt konto och alla OMX på ett annat skarpt konto?

                Comment


                • #9
                  Just så,om så är möjligt.-För att få optimalt med nettopositioner på respektive index,eller krånglar jag till det.

                  Comment


                  • #10
                    Kan man köra alpha Shark med hjälp av pc link?

                    Comment


                    • #11
                      Japp det går fint.

                      Comment


                      • #12
                        Gick toppen-,men nu börjar pc-link vara full.Bävar för den dagen.

                        Comment

                        Working...
                        X