Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EricB-script, update

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kan inte ha att göra med sekvenserna, för vinsttesten beräknar första köp mot första sälj-signal. (tror jag)
    Är du säker på att du har 1-minutskurser? Och att det inte blev fel när du klistrade in scripten? Jag har provat på båda mina datorer och får samma resultat. Konstigt! Har du möjlighet att posta en skärmdump?

Comment

Emil och andra...

En undran bara. Om scriptet man testar för sälj är det där LastTrade() ingår kan resultat bli olika beroende på vilken sista affär man själv gjort.

Jag har inte testat, men det är en logisk möjlighet.

Så den delen av scriptet skulle nog spärras tillfälligt med en nolla i OR-satsen för att vara säkert på att den script-delen inte inverkar.

Comment

Jag bifogar min skärmdump.
        Attached Files

Comment

Så kan det ju vara! Enkelt att prova utan.
          Det här är vad som blir kvar om man kör utan flytande stopp:

ag11:=Rsi(14)
          ag12:=Lt(ag11,-10)
          ag21:=BolBands(20,-2.0,x)
          ag31:=Lt(LlvBars(Mov(C,25,s),2),1)
          i10(And(ag12,And(ag21,ag31)))

Comment

Så här ser det ut. I intraday egenskaper har jag valt upplösning till 1 min. Det är scripten som jag angav tidigare du använder Rikard?
            Lasse, kan du visa vad du menar med att spärra med en nolla i or satsen?
            Mvh Emil
            Last edited by Emil; 2016-01-13, 22:22.

Comment

Ooopss......nu fattar jag.....det är ju jag som inte sett hur vinstrapporten funkar! Totalvinsten är 1090 kr, inte 1090 kr/affär.......fasen vad dum man blir på kvällen,....

Hmm..jaja, bara att optimera vidare då! Vinsten ska upp!

Comment

sälj:=OR(del2,bevlinj)
                i10(sälj)

ändras bara till

sälj:=OR(del2,0)
                i10(sälj)

Det blir samma sak som att flytande stoppen inte längre arbetar. Det går snabbare att göra sådan ändring än att köra med helt modifierat script.

I en OR()-funktion så räcker det ju att den ena av de två ingångarna får en etta(SANT) för att utgången(dvs hela scriptet här) får SANT.

Om ena ingången då är fix noll (FALSKT) hela tiden så följer utgången den andra ingången helt.

Variant att modifiera med samma resultat blir sista raden på detta sätt:

i10(del2)

Det är kanske ännu enklare. Istället för OR-satsen så plockar du enbart det 'benet' av scriptet som inte är beroende av LastTrade.

Comment

Såg att du körde en annan 50-dagars-period än jag oxå, min löper fram tills idag, din till 20:e februari.
                  Fast det ser ju ut att funka ganska bra längre tillbaks oxå!

Comment

Jag som trodde vi skulle få bli miljonärer i ett nafs...

Du är nog nåt på spåren rikard, jobba på!
                    Mvh Emil

Comment

Jag hade nog varit och zoomat in, därav det konstiga diagrammet!

Comment

Hej Torsten!
                        Här kommer senaste uppdateringen av säljscriptet:

flytnivå:=0.97
                        {dvs 3 % ner från högsta}
                        bakåt1:=300
                        start:=if(ge(d,LastTrade(b,d)),h,0)
                        max:=hhv(start,bakåt1)
                        gräns:=mult(max,flytnivå)
                        steg1:=LE(C,gräns)
                        {signaler bara vid innehav}
                        innehav:=GT(portfolio(V),0)
                        bevlinj:=Mult(innehav,steg1)
                        ag11:=Rsi(14)
                        ag12:=Lt(ag11,-20)
                        ag21:=BolBands(25,-2.0,x)
                        ag23:=Hhv(ag21,3)
                        ag31:=Lt(LlvBars(Mov(C,20,s),2),1)
                        ag33:=Hhv(ag31,2)
                        del1:=AND(ag12,ag23)
                        del2:=AND(del1,ag33)
                        i10(sälj)

Undrar bara om stoppen verkligen följer med upp, för idag när EricB toppade 46:60 så borde ju stoppen löst ut vid 45:20 vilket den inte gjorde.
                        Provade att ändra till Flytnivå 0.98 och då fick jag signal vid ca 45:3 vilket är exakt 2% under den nivå jag köpte på senast.
                        (Har ju inte minutkursuppdatering ännu så det funkar inte riktigt bra)
                        I så fall har ju inte stoppen flyttats upp när aktien steg efter köpet och toppade ur på 46:60.

Rikard

Comment

Simulering av flytande stoppar med vinstrapport

Rikard
                          Om du titta under "Allmänna scriptfrågor"-forumet så har jag lagt ett exempel på hur du kan simulera fram affärer och vinstrapporter.

Där kan du ange inköpstidpunkter och konstatera vad det ger i avkastning.

Comment

Äntligen bredband!

Hej allihopa! Nu har jag fått igång min bredbandsanslutning och bytt dator m m. Allt verkar funka ganska bra! Ska bli kul att se vad scripten genererar med full upplösning. Hämtar kurserna varje minut nu. Tex sålde det igår, vilket visade sig vara bra idag....

Comment

Vad avundsjuk man blir!

Här sitter man och sliter och bänder i en modemlinje för att få ut alla bittsen.

Har hållit på och lagt lappar i villaområden, och satt upp på anslagstavlor här i obygden för att få ihop en intresselista för bredband. Får vi ihop någon till så skall kommunen hjälpa till har de sagt.

God tur med handeln.

Comment

Hej Lasse! Vi har gjort samma sak här. Det har ringts och fixats me lappar, namnlistor o dyl. Äntligen blev det klart med Sydkraft. De har ju ändå en fiber som går förbi Falkenberg på vägen upp till Göteborg. Vi har haft en kommun-nod ganska länge, men här i Skogstorp utanför stan har det varit mörkt. Telia har inte velat fia ADSL här och det är nån km för långt för att det ska funka in till stan. Men Sydkraft drog ut fiber till skolan här och då var ju inte steget långt att fixa telestationen så att alla i byn kan få 1 Mbit ADSL. (eller 3Mbit om man betalar mer).

Comment

Working...
                                X