Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EricB-script, update

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Är det inte nedåt västkusten/skåne som det är försök med elverkens bredband via det vanliga 220v-nätet?

Har hört Helsingborg, Malmö nämnas och även Mariestad.

Det verkar vara spännande teknik.

Comment

Jo, det stämmer. Jag och en av kompisarna var på ett möte med Sydkraft för nåt år sen och de sa att de kommer att använda den lämpligaste infrastrukturen på varje plats. Det kan bli fråga om elnätet, telenätet eller radio-LAN. I vissa fall även fiber. Det går alldeles utmärkt att köra flera Mbit via belysningsnätet. Har inte sett det själv ännu, men jag vet att det finns.

Comment

Hej igen! Håller fortfarande på med min ordermodell för Ericb. Som börsen har varit senaste veckorna har jag dock fått ägna lite mer tid att få scripten att fungera bättre. Det hela går väldigt bra i uppåttrend (konstigt annars), men det blir i mitt tycke för många förlustaffärer i nedåttrender, typ den vi haft i några veckor. Så länge det är kraftigt ner så är allt frid och fröjd, men när marknaden har svårt att bestämma sig och vollen är liten så blir det många köpsignaler med sälj omedelbart efter och en liten förlust som resultat. Inte roligt! Vad göra?? Nån som har nåt bra script eller teori? Kanske borde mäta vollan på nåt vis och stänga av köpscriptet? Tacksam för förslag. Har ju planer på att börja med OMX-handel själv, men i så fall vill jag ha klart med smarta script som inte gör fel fullt så ofta.
        Rikard

Comment

Har du provat använda andra indikatorer än RSI, Boilinger och Stochastic?

Comment

Tänk annorlunda

Hej Rikard!

Jag har inte följt så noggrant hur ditt system har utvecklat sig, men jag får intrycket att du letar på fel ställe. Liksom de flesta traders för övrigt.

För det intressanta är inte hur många felaffärer du får, utan hur mycket de dränerar portföljen. Det finns många exempel på trendföljande traders som har så låg träffsäkerhet som 40% och ändå tjänar pengar.

Det går att tjäna stora pengar på 40% träff, förutsatt att man låter vinsterna löpa och att man kapar förlusterna i tid.

Vad som avgör är hur stora de sammanlagda förlusterna är i förhållande till vinsterna, inte hur många de är.

Om ditt system tjänar pengar som helhet så bör du strunta i att det blir en massa felaffärer, så länge som nettot är positivt.

Att ösa in ännu fler indikatorer är jag tveksam till. Många indikatorer mäter ändå samma sak, så att ösa in fler brukar ofta resultera i att man får mer av samma.

Själv så låter jag bli att göra affärer när börsen konsoliderar. Den metod jag använder för det är enkel - det är när bollingerbanden är parallella. Men det avgör jag med ögonen och inte med en massa automatik och avancerade indikatorer. Du kan ju fundera på om det skulle lösa dina problem. Det låter så.
            Ingemar Bergdahl

Comment

Tänk annorlunda

Hej Ingmar.
              Resonemanget är fullständigt rätt men det är ju synd att behöva sitta framför datorn när man har investerat i ett program som skall kunna göra affärer automatiskt.

Så det borde ju gå att göra ett script som spärrar för order när Bollinger konsoliderar men jag är inte kompetent att göra detta.

Kanske Torsten eller Rikard har något förslag?

Comment

Hej allihop!
                Jag har lagt EricB-modellen på hyllan, i alla fall för tillfället, nu är det ju OMX-handel som gäller...

Men, det är möjligt att jag tar upp det igen nu när jag börjar känna mig nöjd med min omx-modell.

Skulle vara kul att se om man hittar bättre lösningar nu när man har blivit varmare i kläderna. Det jag kan tänka mig är ju att man måste låta en växande vinst få växa ifred, och inte vara så snar att plocka hem den.

Däremot spärra en begynnande förlust fortare än kvickt!
                Fast jag är inte rädd att plocka in ett antal indikatorer för att lura ut om nån kombination av dem kan användas för att avgöra ett konsolideringsläge.
                Det är ju trots allt så att de flesta av oss har jobb att sköta på dagarna så autohandel är helt klart att föredra, i alla fall för mig.

Visst går det att med hjälp av bollinger avgöra att det är konsolidering på gång, har själv försökt bestämma mig för hur man ska tolka banden bara.

Man kan ju tex anta att det är ide att stå utanför när de är riktade mot varandra, eller som redan nämnts, parallella.

Kanske borde starta en ny tråd för det, det har ju inte specifikt med EricB att göra...

Comment

Jag tittar på när de är parallella och har varit så ett tag, ungefär 2 cm på min skärm. De är alltid tajt ihop i sådana lägen eftersom vollan också är låg. När banden börjar gå isär så skippar jag första köp- eller säljsignalen därefter och sen trejdar jag som vanligt.

Men programmera det där skulle jag inte vilja försöka...
                  Ingemar Bergdahl

Comment

Jag vill ge både Inber och ali rätt såtillvida::

att Inber förespråkar enkla modeller av typ Bollband och Macd och Torstens stochastic och "manuell" tolkning av "hur man skall agera". Jag handlar själv på liknande sätt. Automathandel är jag inte i närheten av.
                    Vad har du för inställning på BollBand. Jag har provat det mesta.
                    Det verkar som kort Mv och lite mer Dev ger högre känslighet.DEt
                    verkar som om 30 min skulle vara "en bra tid" att trada på

se ex 12/6 kl 15.30 Då visade Macd , Stochastic och Bollbanden
                    sälj på 539.5 och nu är OMX i 527 !!!!!

ali . Jag håller med Dig att man kan ha roligare ån att sitta framför datorn stup i kvarten , men hur komma dit........?
                    så nu går nio hål på golfbanan och tar mig hem sen, och gör ett återköp. mvh kurtan
                    kurtan

Comment

Torstens stochastic, vad är det för något?

Kan någon lägga ut scriptet så blir jag glad.

Comment

Du hittar dom i" friendly forum ,seminarier 2002, Torstens godislåda... mvh kurtan
                        kurtan

Comment

friendly forum.... där hittar jag inte några inlägg, det är helt tomt,
                          vad gör jag för fel???

Comment

Det finns en liten dropdownmeny som i vanliga fall är inställd så att bara de 60 senaste dagarnas inlägg visas. Torstens godis är äldre Ställ om den så att du ser rubbet, då visas inlägget du söker.
                            Ingemar Bergdahl

Comment

Working...
                            X