Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken ordermodell triggar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken ordermodell triggar?

    Hejsan!

    Ibland händer det att jag hittar affärer i transaktionsloggen (och på kontot i NN) som jag inte förstår varför de skedde. Typiskt är det bara en transation på det skarpa kontot och inte på något testkonto. Typiskt finns det inte heller något innehav på något test konto efter ett köp.

    Eftersom jag bara har ETP Link kopplat till skarpa konto är den ju lite misstänkt, men svårt att veta säkert.

    Finns det någon logg där man kan läsa ut;
    . Vilken ordermodell som triggar en transaktion?
    - Om ETP Link triggar: Vilket testkonto den tror har triggat affären?

    Det händer ganska sällan. Kanske en till ett par gånger i månaden och eftersom det vanligaste scenariot är ett köp följt av en sälj ett par timmar senare så blir det ju inga större pengar. Men det vore bra att förstå vad som händer.

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Om du tittar samma dag så hittar du ju alla larm i Starta > Larm och meddelanden. Då är det enkelt att se vilken modell som triggade. Annars kan man ju alltid aktivera Externt larm till epost så får du email varje gång en order triggar eller ett script larmar.

    Comment


    • #3
      OK, får kanske vänta tills jag råkar kolla samma dag som något skumt inträffar.

      Hade epost larm ett tag men blir lite väl mycket email. Fast man skulle förstås kunna fixa en extra emailadress som bara används för det här. Det är en onekligen en idé. Det skulle kunna fungera som en extern log av Larm och meddelande.

      Tack,
      Anders

      Comment

      Working...
      X