Hej alla frends!
Som nybliven ägare av fbat är man ju sugen på att komma i gång med sina ideer.
Vi hade nog inte köpt det här programmet om vi nöjde oss med vad andra knopat ihop.
Här börjar mina problem, att få ned mina tankar på skript.
Jag har i första vändan norpat ett av torstens skript för att på det viset få grepp om tekniken.
Men jag tror det fattas i logiken för det går inte att överföra tekniken rakt av.
Jag hade tänkt att denna min sträng kanske ska bli en vägledning för nya frends som ställs inför samma frågor. Personligen kommer jag aldrig ge upp förän jag kan skriva skript i sömnen och med bakbundna händer.
Torstens skript
kortmedelv:=mov(c,5)
långtmedv:=mov(c,15,s)
korsar:=cross(kortmedelv,långtmedv)
uppåt:=gt(c,långtmedv)
köp:=and(korsar,uppåt)
{ }
flagga:=mult(köp,9)
i45(flagga)
Mitt skript som är baserat på stochastic som jag tycker är skrivet på samma vis ,men error är vad jag får.
Jag har skrivit lite komentarer hur jag tolkar skriptet,rätta mej i vad jag gör för fel.
Stoch1:= MOV(STOCH(17),7,s) {blå}
Medelv:=mov(STOCH(17),20,e) {grön}
Korsar:=cross(stoch1,medelv) {stoch1 korsar medelvärde}
Uppåt:=gt(stoch1,medelv) {stoch1 är högre än medelv}
Köp:=and(korsar,uppåt) {och korsar uppåt}
i45(flagga)
OK,jag har mer ideer på lager,men för att det inte ska bli för rörigt för mej måste jag få grepp på hur jag tänker fel och varför jag får error på mitt skript.
En fråga om skript #1 förstår skript om man vänt på stock1 och medelv så att det tillexempel är omöjligt att det ska bli sant, får man error då,hur smart är logiken i ett skript?
Som nybliven ägare av fbat är man ju sugen på att komma i gång med sina ideer.
Vi hade nog inte köpt det här programmet om vi nöjde oss med vad andra knopat ihop.
Här börjar mina problem, att få ned mina tankar på skript.
Jag har i första vändan norpat ett av torstens skript för att på det viset få grepp om tekniken.
Men jag tror det fattas i logiken för det går inte att överföra tekniken rakt av.
Jag hade tänkt att denna min sträng kanske ska bli en vägledning för nya frends som ställs inför samma frågor. Personligen kommer jag aldrig ge upp förän jag kan skriva skript i sömnen och med bakbundna händer.
Torstens skript
kortmedelv:=mov(c,5)
långtmedv:=mov(c,15,s)
korsar:=cross(kortmedelv,långtmedv)
uppåt:=gt(c,långtmedv)
köp:=and(korsar,uppåt)
{ }
i45(flagga)
Mitt skript som är baserat på stochastic som jag tycker är skrivet på samma vis ,men error är vad jag får.
Jag har skrivit lite komentarer hur jag tolkar skriptet,rätta mej i vad jag gör för fel.
Stoch1:= MOV(STOCH(17),7,s) {blå}
Medelv:=mov(STOCH(17),20,e) {grön}
Korsar:=cross(stoch1,medelv) {stoch1 korsar medelvärde}
Uppåt:=gt(stoch1,medelv) {stoch1 är högre än medelv}
Köp:=and(korsar,uppåt) {och korsar uppåt}
i45(flagga)
OK,jag har mer ideer på lager,men för att det inte ska bli för rörigt för mej måste jag få grepp på hur jag tänker fel och varför jag får error på mitt skript.
En fråga om skript #1 förstår skript om man vänt på stock1 och medelv så att det tillexempel är omöjligt att det ska bli sant, får man error då,hur smart är logiken i ett skript?
Comment