Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP Link mot både test och skarpt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ETP Link mot både test och skarpt?

    Hej!

    Jag har kört mina modeller på två testkonton (ena long och andra short), och kopplat dessa mot ett annat testkonto via ETP Link. Allting fungerar bra än så länge.

    Nu tänkte jag starta upp handel med de modellerna på ett skarpt konto, och min fråga är då om jag behöver koppla bort alla länkar på mitt "skarpa" testkonto eller om jag bara kan duplicera allt från mitt testkonto som köper minis på ETP Link signal på ett skarpt? Dvs att både ett testkonto och ett skarpt konto läser samma utsignaler från ETP link och replikerar genom att ta både skarp och fiktiv position?

    Vore gött om det gick att behålla handel även på fiktiva samtidigt som jag handlar skarpt.

    Det finns säkert svar på denna fråga redan någonstans på forumet men hittar bara frågor gällande att koppla flera modeller mot samma konto via ETP, inte tvärtom.

  • #2
    Kör vidare på testkonto om du vill och lägg till ETP Link på skarpt konto också. Vilka tillgångar är det du handlar?

    Comment


    • #3
      Det är minifutures på OMX30. Så det skulle alltså fungera att lägga upp ordermodeller för ETP link köp/sälj minis på mitt skarpa konto och använda samma ETP Link id som redan handlar minis på ett testkonto? Och även ordermodeller på samma minis som testkontot? Eller kan något bli fel när två konton försöker läsa av samma signal samtidigt?

      Comment


      • #4
        Japp, funkar fint. Inga problem att fler konton läser av grundsignalen från testkontot.

        Comment


        • #5
          Toppen! Tack för snabbt svar

          Comment

          Working...
          X