Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Analys och signaler från OMX och hanla i OMX-termin?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Analys och signaler från OMX och hanla i OMX-termin?

Hej!

På sista tiden har jag börjat att intressera mig för handel med OMX-terminer. Eftersom jag i nuläget föredrar att göra huvuddelen av analysen på dagskurser uppstår ett problem. Terminen innehåller som bekant inte så många dagar och är i början av sin existens omöjlig att få några vettiga signaler ifrån. Jag har därför kopplat mina script till OMX-indexet istället. Index och termin följer ju varandra nästan exakt med variation på någon punkt. På så sätt får man kontinuitet i grafen.

Min fråga är följande: Kan man på något sätt göra en ordermodell som t.ex. köper OMX-termin på rådande säljkurs, när man får signal om köp från OMX-indexet?

Ja, det går fint.

Du arbetar på det pappret som skall lägga ordern dvs OMX-terminen.

Som extra objekt för scriptet lägger du OMX-index i önskad upplösning.

Dataserierna i extra objekt A-C når du via funktionen

CmpRef(d,p,ABC)

Skillnad mot vanlig Ref() är att p kan anta värdet noll också. Dvs du kan peka på nuvarande period också.

CmpRef(c,0,A) betyder att objekt A och Close för innevarande period pekas på.

Val av extra objekt görs via knappen Extra objekt där du arbetar med script.

Vissa funktioner såsom stoch() och Rsi() har ju inte val av dataserie utan är fixt för huvudobjektet.

Script för dessa funktioner för att arbeta mot extra objekt har jag lagt på annat ställe här på Forum. Sök efter 'cmpref' eller liknande så hittar du det rätt snabbt.

Comment

Working...
    X