Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multipla ordermodeller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Multipla ordermodeller

Förkryssning av "Tillåt multipla ordermodeller per instrument" i Preferenser / Handel i den senaste versionen, återgår hela tiden till att inte vara förkryssad när man stänger fönstret. Det samma gäller "Tillåt användning av Stega + synk - script. Detta verkar underligt! Föreligger det något fel?

Vill gärna ha lite mer förklarande text hur den senare är tänkt att användas.

Åke

Skall kolla det. Jag var mitt i denna kodningen när jag fick avbryta.

Återkommer.

Det finns lite på forumet om hur synkningen är tänkt att användas. Kolla lite där tills riktig dokumentation av 7an blir klar.

Comment

Fixat detta och en 6.9.9.13 finns på plats

I korthet används synkscript för att ställa en ordermodeller på 'rätt' sekvens direkt vid anslutning.

Och stegascript kan styra både absolut eller realtiv förflyttning bland sekvenserna i en ordermodell.

Stega script körs normalt när en order sänds och en sekvens är fullbordat s a s. Genom att kryssa för sista alternativet kan man också köra stegscriptet trots att den sekvensen man står på inte har fullbordats. T.ex du konstaterar att vinden vänder och du vill köpa på dig mer är mer sannolikt än att exekvera den du står på(som kanske är en sälj). Om sista alternativet är förkryssat så körs ev. invalt stegascript för en sekvens alltid vid varje kursinsamling och du har möjlighet att justera var i modellen du står oavsett order eller inte.

Lite kort då.

Comment

Working...
      X