Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krontroll av att hela innehavet sålts.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tyvärr Lasse det funkar inte som man kan förvänta. I detta fallet är triggerscriptet för köp i30(gt(c,ref(c,1))) och sälj i30(lt(c,ref(c,1))) och i sek3 add(1,0).

Allt funkar första cykeln sek1 sek2 sek3 därefter ställer sig modellen mycket riktigt på sek1 igen. Men när den har löst ut är det stopp. Därefter finns ingen modell ansluten längre.

Du har tidigare sagt att loopflaggan är onödig men jag undrar hur man då skall göra.

Den kokreta frågan är hur skriver man en modell som hela tiden (utan avbrott) skall växla mellan köp och sälj?

Comment

Det låter som den jobbar på den anslutna för omgången sekvenser för ett varv, sedan funkar återföringen, men sedan är länken bruten.

Prova som workaround att lägga in stegascript som pekar aktivt ett framåt eller på nästa sekvens absolut, för varje sekvens.

Ex.
      Sekven 1 har stegascript

add(2,0)

Sekvens 2 har stegascript

add(3,0)

Gör det och se om inte det funkar.

Jag skall se om jag kan ha förbisett att man inte har något stegascript(vilket stega till nästa betyder).

För att växla mellan köp och sälj räcker det med två sekvenser egentligen. Den tredje behövs inte såvida du inte vill titta mer på innehållet i i sekvens två, och ev. sända manuellt, innan nästa kursinsamling går och den avaktiveras.

Comment

Ja, nu har modellern rullat runt två gånger och står åter på sek1. Nu har jag alltså som stegascript i sekt1 add(2,0), sekt2 add(3,0), sekt3 add(1,0). Detta fungaerar tydligen.
        Men jag är lite förbryllad över att du tydligen inte har testat detta tillräckligt. Det måste finnas ett fel i alternativet ”stega till nästa sekvens” som alltid finns att välja som stegascript.

Comment

Informationsmiss från min sida.

#1. Vill du köra modeller på tidigare sätt, dvs du ansluter en modell, och sekvenserna körs i tur och ordning, sedan avaktiveras modellen när det är klart.

Hög Säkerhet:
          Ingen risk att den hamnar i loop och handlar galenpanna hela tiden utan stopp.

Stegascript: "Stega till nästa sekvens" skall alltid användas.

Synkascript: "Används ej" skall alltid användas.

#2. Vill du göra mer individuell styrning av hur modeller hoppar mellan sekvenser.

Låg säkerhet:
          Det är möjligt att göra fel och få modellen att loopa på sätt man inte förutsett.

Stegascript: Valfritt script, men alltid ett script. Alternativet "Stega till nästa sekvens" FÅR ALDRIG ANVÄNDAS på någon sekvens.

Synkascript: Valfritt script eller "Används ej", såvida man inte har bockat för att alltid köra Synka-script om inte triggen är SANN. Då skall alltid även Synkascript användas på samtliga sekvenser.

Comment

Working...
          X