Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Längre dagshistorik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Längre dagshistorik

Nu finns en HIST.DBF med längre historik i dagsupplösning för följande index:

OMXS30 tillbaka till 1990
    Dow Jones tillbaka till 1990
    Nasdaq Cmp tillbaka till 1990
    Nasdaq 100 tillbaka till 1992
    SP500 tillbaka till 1990
    DAX tillbaka till 1991
    Brent tillbaka till 1996
    Guld tillbaka till 2003

För att ladda ner filen:

1. Stäng AutoTrader
    2. Döp om HIST.DBF till tex HISTbup.DBF och även HIST.CGP till HISTbup.CGB

(filerna ligger under c:/programdata/autotraderbas (eller nordnetautotrader för äldre installationer)

3. Ladda ner filen från www.autostock.se/download/?FILE_ID=HIST.dbf
    4. Starta om AT
    5. Öppna diagram för det index du vill använda, ställ in tex 7000 dagar som omfång i dagsupplösning. Växla mellan intraday och dagsupplösning för att flusha databasen så att kurserna visas.

Vi har tvättat datat så att det ska gå att använda Heikin-staplar etc utan problem med spikar.

Attached Files

Ål rajt, schyssta puckar Nisse.

Nu tror jag NAT kan komma att behöva veckostaplar...

Comment

Vore trevligt med OMX30 + Largecap tvättat med.

Går det att ordna, eller är det för tidskrävande?

Comment

Vi håller på att bygga om Kundservice i molnet istället och passar på att gå igenom datat. Det är otroliga mängder data så inget som blir färdigt nästa vecka, men vi fyller igen de luckor vi hittar och har data på. Det är möjligt att vi kan få tag på längre dagshistorik på LargeCap också.

Comment

Försökte ladda ned HIST filen enligt angiven länk. men den verkar inte finnas tillgänglig mera? Var kan jag hitta den?

Comment

Prova igen, den hade fått stora bokstäver i ändelsen.

Comment

Rikard, går det att "tvätta" bort de dagar i OMXS30 som har dubbla data OHLC, se t ex 950413 och 950428?

Comment

Jag kan se om vi kan hitta dessa i vår DBF-editor, då borde det gå ganska enkelt. Vore väldigt bra med en lista på datum som bör kollas.

Comment

Vad är status på detta? Har tvätten av OMXS30 lyckats och hur lägger jag i så fall in detta då jag kör på VPS (jag kör v2.6.0.9)? Kan ni förresten inte istället bara göra det möjligt att komplettera databasen på vanligt sätt via underhåll databaser?

Comment

Status är att vi lagt till EOD-data för OMXS30, DAX, SP500, Nasdaq 100 och Cmp, Dow Jones tillbaka till 1990 eller däromkring.
                    Intraday är samma som tidigare. För att installera det nya datat måste man byta HIST.DBF-filen.

Det är ganska enkelt:

1. Leta upp nuvarande HIST.DBF i c:/programdata/autotraderbas
                    2. Stäng programmet och döp om filen till tex HISTold.DBF
                    3. Radera HIST.CGP och HISTID.NTX
                    4. Ladda ner ny fil här www.autostock.se/download/?FILE_ID=HIST.dbf
                    5. Starta om programmet
                    6. Klart!

Comment

Efter att jag gjort uppdateringen så har jag inte längre några dagsdata?!

Comment

Starta om programmet så att databaserna initieras om, och växla mellan intradayupplösning och dagsdata så dyker det upp.

Comment

Working...
                        X