If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Förutom den hårda skolan, vilka bra utbildningar finns det för traders?
Jag är ganska ny på trading så jag har funderat lite på ST3. Ris eller ros?
HenrikSyst,
Svårt att säga då jag inte vet vad du är ute efter. Själv har jag gått ST3 i flera omgångar, och jag tycker verkligen om detta, (går nu ST3 Advance). Men jag har hållt på med trading ett bra tag, och har gjort många nybörjarmisstag under åren.
Detta har gjort att min mentala profil har förändrats, och det tror jag har gjort att jag lättare har tagit till mig utbildningen/projektet alla delar.
Jag vet andra deltagare som har varit mindre nöjda med lite olika delar, utbildningen/projektet passar inte alla.
För min egen del är ST3 det bästa som hänt mig inom trading.
Det krävs inga avancerade förkunskaper för ST3, men jag tror att lite erfarenhet från trading inte skadar, som att ha haft några mentalt tuffa förluster i bagaget underlättar nog.
Men är du intresserad av fasta regler inom kortsiktig trading, vill lägga en hel del tid på fritiden, samt att långsiktigt bli lönsam inom trading, tror jag inte du blir besviken.
Vad gäller andra kurser, kan jag rekommendera Aktiespararnas kurser med Peter Nilsson, och Tobbe Rosen. De har en varierade utbildningsnivå.
Vet inte om du blev klokare av detta, men lycka till med din utbildning!
Comment