Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litteratur om programmering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Litteratur om programmering

    Off topic: någon som vet någon bra bok kring autohandel (som inte kräver datavetenskaplig på Chalmers...) som är relevant för Autotrader.

    Jag skulle också vilja sätta mig in mer specifikt i programmeringen i AT. Har programmeringsspråket något namn? Litteratur?

  • #2
    Jag flyttade inlägget hit istället eftersom det precis som du noterade är off topic i Raptor-tråden.

    Min favorit är Short Term Trading Strategies av Larry Connors. Den är väldigt mekanisk och bra att automatisera.

    Comment


    • #3
      Finns en blankningsversion av just den boken. Han skrev en addon. Hittade den på nätet. Connors är väldigt konkret. Han verkar ha blivit osams med sin vapendragare (simuleringskillen) för han hade en egen sida som sågade Connors strategier

      Comment


      • #4
        Men jag tänker inte bara på strategier att automatisera, utan också tänket kring tänket kring automatiska strategier som ju kan vara annorlunda än manuellt tradade streategier, t.ex. kan ju en auto-strategi göra ohemult stora datajämförelser i realtid (bara för att ta ett exempel).
        Någon nämnde någon författare i en tråd. Kan det ha varit HenrikSyst som gjorde det?

        Comment


        • #5
          Hittade, i någon tråd på forumet, en länk till en intervju på nätet och lyssnade på en Robert Carver. Han har skrivit en bok som heter Systematic Trading. Verkar vara det jag söker så jag beställde den.

          Comment

          Working...
          X