Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daytrading kurser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Daytrading kurser

    Funderar att gå kurs i trading. Mest för att få inspiration till nya robotar och plocka upp ett och annat nyttigt.

    Är det någon som har erfarenhet av Lars Hanssons kurser respektive Tobbe Roséns kurser?

  • #2
    re

    Generellt skulle jag säga att min absoluta övertygelse (/erfarenhet) är att korta 1-2 dagars kurser (seminarier och liknande) i trading är ett fullkomligt slöseri med både din tid och dina pengar. Satsa på något år med en seriös mentor, om det ska ge något meningsfullt.

    Comment


    • #3
      Gick kursen med Lars och jag blev hyffsat nöjd. Väldigt konkret kurs tyckte jag. Kan rekommendera den. Fick lite uppslag mm till nya robotar.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
        Gick kursen med Lars och jag blev hyffsat nöjd. Väldigt konkret kurs tyckte jag. Kan rekommendera den. Fick lite uppslag mm till nya robotar.
        Hejsan svejsan

        Kaminförsäljaren från Huddinge här. Kul å träffas igen.
        Är också nöjd med kursen. Tycker om Lasses upplägg, men sen kan det ju va jäkligt svårt att anpassa innehållet och tempot till människor med så många olika erfarenhetsnivåer och förutsättningar.

        Var la du förresten upp Excel-hämtningen från Nordnet? Inte hittat det än, men ska fortsätta leta på forumet här....

        Comment


        • #5
          Hej.

          Verkligen kul

          Kolla på denna tråd

          http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4337

          Comment


          • #6
            Har du funderat något på ST3? Själv har jag starka funderingar på att försöka komma med till nästa omgång.
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

            Comment


            • #7
              Har funderat. Säkert väldigt bra. Just nu har jag inte så mycket tid men det är ju ett år innan nästa kurs börjar.

              Comment


              • #8
                jag gick i ST3 2015, var medlysnare 2016 och går nu deras advance (fortsättningskurs) på 1 år som är klar i augusti 2017. Kan bara säga att utan det så hade jag fortfarande varit en som som torskar stålar och famlat runt som en tok, jag har fått otroligt mycket och ser på trading med helt andra ögon, kan idag säga att jag är en trader och det är tack vare ST3.

                Comment


                • #9
                  Kul att höra ännu en ST3 deltagare uttala sig. Är antagen till 2018 års projekt och har redan nu planer på att fortsätta med advancedelen direkt efter.
                  Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

                  Comment


                  • #10
                    Har också kört ST3 2015 och följt med under 2016 samt är nu med i Advanced. Bestämde mig under 2014 att "omskola" mig till trader och utan det långsiktiga arbetet inom ST3 hade det nog blir betydligt sämre.
                    Har även varit med på Lars Hanssons 2,5 dagars, se det som en kickstart in i daytradingens mycket annorlunda logik jämfört med swingtrading. Dessutom har Lars varit mycket generös med att följa upp efter kursen. Inga fasta tider utan vi höll på ett tag utan något avtal.

                    Funderar på att engagera Lars i mer fasta former som mentor. I daytradingen krävs det betydligt mer stöd och psykologisk styrka. Då är en mentor ovärdelig.

                    Det finns ingen mening med en kurs utan att det är en del i din tradingplan på längre sikt. Det är lätt att hoppa från kurs till kurs. Man måste omsätta det man lär sig till sin egen tradingmetodik i alla delar.

                    Comment


                    • #11
                      Det som saknas på marknaden tycker jag är något inom strategiutveckling och automatisering som även tar upp frågor som hur balanserar man mellan olika strategier över tiden.

                      Comment


                      • #12
                        Håller med, alla kurser hittills fokuserar på "traditionell" trading. Det finns inget som fokuserar på att låta bli att handla själv och istället överlåta själva orderläggningen till strategier. Det måste ju vara framtiden.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                          Det som saknas på marknaden tycker jag är något inom strategiutveckling och automatisering som även tar upp frågor som hur balanserar man mellan olika strategier över tiden.

                          Håller med till viss del.
                          Vill påstå att ST3 gör det i en hög grad. Under 2015 var vi många som till och med tyckte det blev för mycket kring statistik mm. Men det har i alla fall jag nytta av idag när jag ska bedöma system/sttrategier.

                          Comment

                          Working...
                          X