Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    NasdaqOMX strulade till det lite med uppdelningen av något bolag så att index korrigerades fel. Det gjorde också att terminshandeln inte fungerade och därmed inte heller derivathandeln. Det kommer nog igång när som helst igen. Börsen är alltså inte ner 4% idag.

OK - så om Raptor hade sålt båda mina positioner så hade Nasdaq/Nordnet kompenserat mig för det?

Och för alla andra - det måste ju ha rykt en massa stoppar?

EDIT: Något bolag, kan det vara SCA då kanske?

EDIT2: Svar från Nordnet: problemet kommer från SEB's utdelning av SCA's Essity men de kan inte svara på varför Nordea inte klarar av att kurssätta Nortndet Markets ännu trots att det väl har gått åtminstone en kvart sedan index normaliserades.
    OM man hade haft en NN mini som stoppades ut felaktigt så hade man blivit ersatt för förlusten under förutsättning att man själv kontaktar Nordnet samt att Nordnet då gör bedömningen att felet ligger på deras sida.
    Last edited by JohanB; 2017-06-12, 09:38.

Comment

• För stor spread.

Denna spreaden är inte axeptabel Nordnet. En halvtimme in på dagen och en spread på 5 spänn när minisen ligger på 65, 70 :-((
      Hade det varit en spik i några sekunder kanske man kan leva med det hjälpligt men inte så här.
      Attached Files

Comment

• Det är inte Nordnets fel, det beror på Nasdaq-strulet med SCA idag. Inga priser har ställts i derivat idag och de har inte gått att handla. Skulle det ändå skett hade det räknats som felavslut och makulerats.

Comment

Det är inte Nordnets fel, det beror på Nasdaq-strulet med SCA idag. Inga priser har ställts i derivat idag och de har inte gått att handla. Skulle det ändå skett hade det räknats som felavslut och makulerats.
          Hur funkar Raptor (eller ETP Link?) i såna här lägen?

Jag hade en endless loop fram till för 10 minuter sedan, då skickade ETP Link en sista Buy signal (som inte gick igenom såklart) men sedan har den varit helt lugn..?

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
            Hur funkar Raptor (eller ETP Link?) i såna här lägen?

Jag hade en endless loop fram till för 10 minuter sedan, då skickade ETP Link en sista Buy signal (som inte gick igenom såklart) men sedan har den varit helt lugn..?
            Har du kollat i skräppost? Min håller på fortfarande... batteriet på min Apple Watch kommer ju att ta slut för alla notiser ;-)

Comment

• Pausa orderläggningen tills kurserna finns igen?

Comment

• NU gick orderna igenom!

...men fortfarande inga kurser på NN's hemsida.

Comment

• Jag fikk erstattet feil kurs for to av mine handler forrige vecka.

Comment

• Det är något märkligt med prissättningen av Nordnets nya minifutures. Då kurserna ändras så nollas de (alltid?) först, se screenshot. Detta tolkar jag som att Market Makern under en kort tidsperiod inte ställer kurser. Då detta inträffar så kan ju nästan vilka avslut som helst gå igenom. Har du t.ex. lagt en köporder med en kurs lite över senaste Sell-kurs så görs avslutet på din angivna kurs, inte på de ställda kurserna.

Jag uppfattar detta som mycket märkligt! Market Makerns uppgift är ju att säkerställa att likviditet finns och att den här typen av stokastiska avslut inte ska inträffa? Man lockas ju nästan att tro att det är detta är en strategi för Nordea att öka vinsten.

Nordnet, jag skulle uppskatta att få höra er syn på saken. Jag överväger att gå tillbaka till BNP som jag handlat tidigare.

Edit: Jag lade in en bild som visar Buy- resp Sell-kurser idag. Jag lade in en köporder på 197.50 i morse. Eftersom kurser från Market Makern saknats vid ett flertal tillfällen så har min köporder ofta varit bästa köpkurs.
                    Attached Files
                    Last edited by Christer; 2017-06-15, 13:20.

Comment

• Det går inte bra för mig...

Hejsan, jag har på sistone drabbats i två omgångar av NN:s oförmåga att ställa kurser. Första gången sålde ETP-link av en position i fallande marknad men kunde inte köpa tillbaks då det inte fanns kurser. Dvs den realiserade förlusten. OK, shit happens men nu har jag drabbats igen då Nasdaq misslyckades med kurserna den 12/6, samt att NN inse heller ställde kurser på sina minisar... och då ville ETP-link ompositionera, vilket ju inte alls gick vägen MEN då jag trodde jag var smart så hade jag checkat in en mini från BNP. Men tyvärr fick ETP-link fnatt och köpte / resp. sålde denna ca 100 ggr till courtage om 99kr. Tjoff igen var man av med 10 loppor på några minuter pga teknikstrul.

Jag känner mig tveksam till att det går att bygga program som tar höjd för dåliga emittenter och börjar fundera om det finns några tankar hos er kring hur man ska göra framöver?

Jag funderar själv på att köra Fusion med BNP-minisar. Den har inte så hög handelsfrekvens så det borde ju bara bli några tusenlappar/år i courtage och spreaden lika som NN, fast med den störa fördelen att BNP ju faktiskt verkar fungera.

Någon aktiestrategi i kombination med Fusion kunde ju vara trevligt för, men här är ju nackdelen att man inte kan köra med annat courtage... utan har man valt 99 för fusions skull så drabbar detta även alla andra ISK och därmed strategier. Fear Greed är väl den som känns vara minst samvarierande... men det kanske äts upp av courtage om 99kr?

Är det någon annan som börjar fundera på om festen som var Supermarkets ändå inte är slut?

Comment

• I flera inlägg har man kunnat läsa att problemet med kursfeeden är något som NN arbetar med, och att de ska lösa det inom kort, oftast har några dagar angivits som referens för detta arbete. Det skulle kännas tryggt att veta att arbetet fortgår och att en lösning är på ingång. Vet inte om Pierre från NN fortfarande läser inlägg i detta forum, har inte sett några svar från honom på länge. Mycket märkligt scenario som utspelar sig.
                        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

• Jag har varit i kontakt med Pierre idag och det går faktiskt framåt trots allt, det ringas in närmare. Vi håller tummarna på en lösning snart.

Comment

• Hur tänker Nordnet kring nya minisar under 100 kr för OMX. Om vi fortsätter uppåt så kommer längsat priset för NN 14 vara över 120 - 130. Bör vi inte se NN 15 och kanske även 16 och 17 redn nu. Då kan man checka in dessa för framtiden.

Comment

• Turbos ligger i "pipen" att släppas.

Comment

Turbos ligger i "pipen" att släppas.

Är det helt utbytbart mot minifutures?

Comment

Working...
                                X