Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda intradag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Coda intradag

    Är intresserad av om någon prövat nån intradagsstrategi typ Coda, dvs att försöka hitta en intradagslow eller intradagshigh och ta position därifrån.

    Kriterier typ:
    • +/- 0,7% eller mer
    • hög/låg stokastiskt eller RSI i minutsupplösning
    • samma trend i 5-minutsupplösning

  • #2
    Det går att hitta intradagsedgar - bara låta fantasin flöda :-) Själv tror och tycker jag att indikatorer laggar för mycket för att kunna handla på i intradag, men jag behöver inte ha rätt för det :-)

    Testa att forska lite i price action och formationer, och simulera utan några filter. Simple is always better, men alla har lika smak och tycke av vad man anser fungera och inte fungera. Jag kan bara säga att jag har inte lyckats att hitta något som fungerar intradag med hjälp av tex RSI eller StoS/StoF, eller någon annan oscillerande indikator.

    Comment


    • #3
      Håller med Walle. Price action är oslagbart intradag. Fast jag har dock lyckats med några indikatorer som stoc och RSI men det krävs något mera

      Comment


      • #4
        Är det bara jag som just nu kör rena daytradingstrategier skarpt av alla NAT:are i forumet?
        Undrar
        Bertil

        Comment


        • #5
          Vi har en DAX-strategi i NAS som är ren daytrading också. Fler kommer byggas framöver.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Är det bara jag som just nu kör rena daytradingstrategier skarpt av alla NAT:are i forumet?
            Undrar
            Bertil
            Nädå Bertil det finns fler :-)

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Det går att hitta intradagsedgar - bara låta fantasin flöda :-) Själv tror och tycker jag att indikatorer laggar för mycket för att kunna handla på i intradag, men jag behöver inte ha rätt för det :-)

              Testa att forska lite i price action och formationer, och simulera utan några filter. Simple is always better, men alla har lika smak och tycke av vad man anser fungera och inte fungera. Jag kan bara säga att jag har inte lyckats att hitta något som fungerar intradag med hjälp av tex RSI eller StoS/StoF, eller någon annan oscillerande indikator.
              Jag tänkte att man kunde ha nya lows och highs som främsta input för att ta trades, typ tag position vid varje ny low/high efter kl 11, kombinerat med nån lämplig exit. Skulle funkat fint idag iaf!

              Comment

              Working...
              X