Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får inte in nytt data för vissa index?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Får inte in nytt data för vissa index?

    Bland annat OMXS30 och Dow, kollar jag på listan över large cap aktier så trillar nytt data in, har startat om ett par gånger, men inget händer, ska fippla lite till, någon annan med problem idag?

    //Richard

  • #2
    Jag såg att det fattas knappt en timme från ca 16:00 i diagrammet för omxs30? Är i gång nu.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av shoddy Visa inlägg
      någon annan med problem idag?

      //Richard
      Jag fick stopp på alla index 9.15 och 16.00, kom igång av sig själva efter någon timme. Det hela var tydligen ett fel hos Nordnet.

      Comment


      • #4
        aha, ja, jag fick också stopp 2 ggr, var ju lite irriterande minst sagt.

        Comment


        • #5
          Vaf... nu har det stannat igen!!

          Comment


          • #6
            Galet sjukt irriterande.
            Inte mindre än 6 st stopp på alla index hittills idag.

            Och inte lär det gå att uppdatera via kundservice heller, eftersom alla får in samma data.

            Edit: totalt 8st stopp kunde jag räkna ihop till dagens slut.
            Nu får Nordnet ge sig.
            Last edited by LillWicke; 2012-04-27, 18:13.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
              Galet sjukt irriterande.
              Inte mindre än 6 st stopp på alla index hittills idag.

              Och inte lär det gå att uppdatera via kundservice heller, eftersom alla får in samma data.
              Kolla så att det inte är ditt säkerhetsprogram som stoppar. Här har det inte varit stopp sedan jag ändrade F-secur att tillåta NAT. Inga stopp i dag eller någon annan dag heller på länge.
              Berra

              Comment


              • #8
                Något som strular är det helt klart med nExt senaste dagarna, men bara för index såvitt vi kan se.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  Kolla så att det inte är ditt säkerhetsprogram som stoppar.
                  Ok, så du menar att säkerhetsprogrammet skulle börja med det nu helt plötsligt? Det är endast indexen som stoppas och bara ibland för att sedan tillåtas köra igen efter en halvtimme.

                  Jag pratade med Rikard igår och han hade samma stopp, på exakt samma tid. Det är bara NAT som drabbas, inte AT8. De kör på olika API:er.

                  Rikard har du haft stopp idag?

                  Comment


                  • #10
                    Ja, detta är inte det man vill se när man kommer hem. Som ni även ser, så har stoppet i kursfeed även gett signaler som är felaktiga...

                    Anders
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Hade ett par mindre stopp på Kundservice (som inte har något antivirusprogg som kan ställa till det) men inte flera timmar som Anders fick. Vi har felanmält och väntar svar från Nordnet.

                      Comment


                      • #12
                        Nytt stopp idag mellan 9.15 till 9.22.

                        Comment


                        • #13
                          Stopp nu igen, sen runt 09:14, få se när det kommer tillbaka, det här funkar inte....

                          Comment


                          • #14
                            Och precis nu kom det in nytt data igen, med ett rejält hopp ner, fan också, kan jag inte gå ur nu, försent

                            Comment


                            • #15
                              Då har diagrammet för OMXS30 stannat igen!

                              Nu får Nordnet fixa detta problem!

                              Comment

                              Working...
                              X