Hej,
jag undrar vad man bör tänka på och göra vid deklaration av terminer.
Jag började handla terminer detta år och det är därför inte aktuellt inför åretsdeklaration. Dock vill jag veta vilka lämpliga rutiner osv jag behöver använda under året för att det ska bli enkelt att hantera den stora mängd transaktioner det blir varje vecka.
Jag har sett att det finns ett deklarationsprogram på Nordnet, tyvärr verkar jag inte kunna prova det förän nästa år. Därav detta inlägg.
Är Nordnets deklarationsprogram helt användbart för termin, är det något det inte klarar för termin (som jag bör eller måste göra manuellt)?
Jag läste en notis på Rankors hemsida att man behövde använda excel då Nordnet inte höll reda på anskaffningsvärdena på varje affär. Är det så fortfarande?
Hur kvittar man vinst och förlustaffärer, klarar programmet av att göra det på ett optimalt och bra sätt eller måste man göra det manuellt?
Hur gör ni andra och vad har ni för tips?
jag undrar vad man bör tänka på och göra vid deklaration av terminer.
Jag började handla terminer detta år och det är därför inte aktuellt inför åretsdeklaration. Dock vill jag veta vilka lämpliga rutiner osv jag behöver använda under året för att det ska bli enkelt att hantera den stora mängd transaktioner det blir varje vecka.
Jag har sett att det finns ett deklarationsprogram på Nordnet, tyvärr verkar jag inte kunna prova det förän nästa år. Därav detta inlägg.
Är Nordnets deklarationsprogram helt användbart för termin, är det något det inte klarar för termin (som jag bör eller måste göra manuellt)?
Jag läste en notis på Rankors hemsida att man behövde använda excel då Nordnet inte höll reda på anskaffningsvärdena på varje affär. Är det så fortfarande?
Hur kvittar man vinst och förlustaffärer, klarar programmet av att göra det på ett optimalt och bra sätt eller måste man göra det manuellt?
Hur gör ni andra och vad har ni för tips?
Comment