Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Störning Kundservice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Störning Kundservice

    Vi har haft problem på kontoret idag och fått avbrott på Kundservice. Har någon data för terminen och index åtminstone så kan vi ladda upp det.

    1. Döp om datakatalogen i c:/programdata/data

    till tex: c:/programdata/datatemp

    2. Starta programmet och gå in på Kundservice, kryssa för terminen och index, (och gärna LargeCap). Välj källa Disk, och mata in sökvägen till temp-katalogen istället.

    3. kryssa för enskild dag, hämta datat.

    4. Zippa ihop den nybildade c:/programdata/data och maila till oss.
    5. Återställ genom att ta bort den nya Data, och döp tillbaka datatemp till Data.


  • #2
    Fixat, aktielistorna på plats och termin samt index. Bull och Bear är dock inte fullständigt.

    Comment


    • #3
      Det kan vara svårigheter att ladda ner kursdata från Kundservice just nu. Problemet är att vi har nått en gräns där mängden data per dygn (över 2400 instrument med tickdata samlas nu in) överskridit vad katalogstrukturen hanterar. En patch är under utveckling och kommer släppas med övriga fixar troligen under morgondagen.

      Comment


      • #4
        Rikard,

        kan du maila ut när det är klart och finns en fix, väntar med spänning :-)

        Comment


        • #5
          En betaversion 1.3.2.12 ligger ute nu med patch för att hantera större datamängder från Kundservice så att alla papper "hittas" även om de lägger sig i olika kataloger för samma dag. (detta beror på att vi samlar in nära 2500 instrument med tickupplösning för Kundservice)
          Tyvärr är datat för den 12:e korrupt och vi har inte lyckats återskapa det.

          Extra recovery-logik detekterar eventuell misslyckad initiering och gör individuell refresh på varje instrument om det behövs, vilket säkerställer att kursfeeden verkligen lever.

          Problemet med dagsstaplar ner mot noll är löst.

          Comment


          • #6
            Hej,

            va bra, nollstaplar borta.
            Efter att jag kört kundservice så har jag staplar som ser konstiga ut från den 7:e till den 12:e, dvs inte bara den 12:e.

            Attached Files

            Comment


            • #7
              Det är en följd av de korrupta staplarna som får close som öppningskurs också. Men det ska stämma "live" from nu.

              Comment


              • #8
                En del data är återskapat nu på Kundservice, bla OMXS30, övriga index, LargeCap och terminen.

                Comment


                • #9
                  Hej,

                  mina kursstaplar för några dagar förra veckan ser fortfarande konstiga ut, t.ex. OMXS30. har ladat ned ett par gånger, starat om osv.

                  Jimmy

                  Comment


                  • #10
                    Dagsstaplar synkas först imorgon när börsen är öppen. Vi ska se hur det ser ut då, och om det går att rätta eventuella fel även där.

                    Comment


                    • #11
                      Hej,

                      har fortfarande 3 konstiga staplar ifrån förra veckan.
                      har laddat ned igen och starat om. ingen skillnad.

                      Jag har mailat dig deblog och tradelog ifall det hjälper.

                      Har fortfarande problem med att grafen inte gör refresh. Jag gör load workspace så ser jag den nya dagens stapel.

                      MVH
                      Jimmy

                      Comment


                      • #12
                        prova idag under börstid. Men det kan också vara så att det inte blir helt perfekt ändå eftersom protokollfelet skadade datat förra veckan.

                        Dagsgraf kan refreshas enklare genom att bara byta upplösning och gå tillbaka till Dagsupplösning. Det är redan noterat som en punkt på vår kommande patch-lista.

                        Comment


                        • #13
                          Data saknas på Kundservice idag pga lite trassel i samband med en datareparation. USA-data processas just nu och uploadas, när det är klart kan vi skapa dagens data och uploada manuellt. Förhoppningsvis klart inom 30 minuter.

                          Comment


                          • #14
                            Klart att ladda ner dagens kurser.

                            Comment


                            • #15
                              Jag försöker ladda kurser från kundservice för dagarna 2/11, 5/11 och 6/11 men det kommer inte in några data! Att komprimera databasen hjälper inte heller.
                              Det verkar som ett riktigt lotteri när man försöker ladda från kundservice, ibland kommer det något och ibland inte. Jag är uppriktigt sagt trött på den här dåliga funktionen!

                              Comment

                              Working...
                              X