Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Störning Kundservice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Och där hoppade det igång igen!

Comment

NAT återfick aldrig kontakten med depån (dvs innehaven på depån) för min del så den började spotta ur sig signaler. Var tvungen starta om NAT för att återfå kontakten.

Comment

Laddade ner börsdata från terminen omxs303E och har jämfört den med den tidigare datan som jag själv hade och ser att det inte överenstämmer. Är det något problem som ni känner igen?

Comment

Mja, det är inget vi känner till. Hur skiljer det sig åt? Går systemklockan rätt på din dator?

Comment

Det som skiljer är staplarna, visar totalt olika vid olika tillfällen. Sedan fick jag signal idag runt 15:45 som ritades upp men de är totalt bortblåsta nu. Den visar att jag har fått signal på tillfällen då jag inte har fått etc. Så något är det som inte stämmer sen om felet är hos mig eller hos er vet jag inte. Ser att det också är en del "tomma" minuter staplar, så kanske skett något fel vid nerladdningen? Kan tillägga att jag laddade ner nu vid 21:30, kan det vara någon skillnad om man laddar ner det under öppetider?
            Last edited by larry; 2013-05-14, 21:58.

Comment

Ok, det går vi kolla upp. Oftast är det sydtemklockan som skiljer.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Ok, det går vi kolla upp. Oftast är det sydtemklockan som skiljer.
                Har kollat systemklockan och kör timesync, prövade att ladda ner datan igen mer ser fel ut för mig med tomma minuter etc.
                Är egentligen inga problem då jag litar på att den agerar rätt i skarp handel.

Comment

Är det någon mer än jag som har problem med data för OMXS30? Det är tomt i diagrammet, men momentanpriset verkar ändras.

Comment

Vi har felanmält, verkar som om bara några få kunder blivit utan feed.

Comment

Ursprungligen postat av cerion Visa inlägg
                      Är det någon mer än jag som har problem med data för OMXS30? Det är tomt i diagrammet, men momentanpriset verkar ändras.
                      Upptäckte också något skumt och startade om.

Comment

Samma problem som tidigare verkar det som. Vissa får ingen feed beroende på vilken server man råkat bli inlogga på. Jag fick inte heller några kurser.

Comment

Ingen upload ikväll på Kundservice efter inloggningsproblem mot server. Vi har felanmält. Eventuellt kommer dagens kurser med vid morgondagens upload.

Comment

Något har hänt med KS-datorn nu ikväll, den är offline och har inte gjort upload. Vi kommer inte åt den nu pga förberedelser för Hem och Villa-mässan imorgon, men har personal på plats imorgon som kan undersöka. Dagens data kommer med i morgon vid upload.

Comment

Otroligt nog verkar alla maskiner inkl KS klarat sig utan störningar idag trots klass 3-storm och massiva strömavbrott i Falkenberg. Bra jobbat av GleSYS också!

Comment

Vi har repararat data för USA-index 131031. Det får fint att ladda ner och ersätta befintligt för USA den dagen.

De som önskar få ner all historik i dagsdataupplösning kan ladda ner hela HIST.DBF från länken nedan. Döp om gamla filen med samma namn till något annat, lägg nya filen i samma katalog och rader två filer:

HIST.CGP
                                HISTID.NTX

Starta därefter om AutoTrader så ska det finnas dagsdata så långt tillbaka vi har.

Länk till HIST.DBF

PS. Om du kör Win 7 ligger datakatalogen i c:/programdata/nordnetautotrader alternativt c:/programdata/autotraderbas

Comment

Working...
                                X