Generellt bör alltid 11+a användas. Det är NasdaqOMX som handelsplats. 30+a är Burgundy. Men alla ordrar som skickas till NasdaqOMX hanteras enligt smartorder-systemet vilket gör att man alltid får bästa pris från OMX eller Burgundy. Det kan tom bli delavslut på olika marknader.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Underhåll av kursdatabas
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggGenerellt bör alltid 11+a användas. Det är NasdaqOMX som handelsplats. 30+a är Burgundy.
Om jag fårstått det hela rätt så hanterar kundservice instrument som är upplagda som "11+A" men inte som "30+A"?
.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggHelt riktigt, vi väljer att se NasdaqOMX som huvudmarknad fortfarande.
Vad har du för svar på den andra delfrågan. Varför syns inte "11+A" bland mina upplagda instrument utan bara "30+A"?
.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggFår du upp både 11+a och 30+a när du söker upp instrumentet i Egenskaper för hela programmet? Är båda upplagda där?
Och som vanligt behöver programmet startas om efter att nya instrument lagts upp.
1) När jag söker på aoi under:
Inställningar>Egenskaper för hela programmet>Handel>Sök nya instrument att handla>Sverige>Aktier>AOI>Sök
så får jag upp AOI "11+A" och "30+A"
2) Jag började med att lägga upp AOI "11+A". Denna aktie återfanns emellertid inte under Inställningar>Egna grupper med instrument>nytillkommna aktier, eller någon annan listgrupp heller vad jag kunde se, och denna kunde därmed inte läggas in i någon egen lista.
3) Jag gjorde om samma procedur som ovan men nu istället med AOI "30+A". Detta gick bra och den återfanns bland "nytillkommna aktier". Det gick även bra att lägga upp aktien i en egen lista.
4) Jag sitter nu alltså med två upplagda AOI varav den ena (AOI 11+A) inte går att återfinna och den andra (AOI 30+A) går att återfinna, ligger i en egen grupp/lista, uppdateras av feeden men inte av kundservice.
5) Program och dator är omstartade ett otal gånger sedan uppläggningen.
.
Comment
-
Jag hittade inte VIX-index på nordnets hemsida. Såg på Yahoo att det står chicago options och nog inget vanlig index NN använder. Index baseras på optionernas implicita volatilitet(-8% idag). Det finns dock en rad etf:er som följer VIX. Detta är inte optimalt, men kanske bättre än inget.
Comment
Comment