Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Underhåll av kursdatabas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Generellt bör alltid 11+a användas. Det är NasdaqOMX som handelsplats. 30+a är Burgundy. Men alla ordrar som skickas till NasdaqOMX hanteras enligt smartorder-systemet vilket gör att man alltid får bästa pris från OMX eller Burgundy. Det kan tom bli delavslut på olika marknader.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Generellt bör alltid 11+a användas. Det är NasdaqOMX som handelsplats. 30+a är Burgundy.
      Jaha, det var ju viktig information, det vore fint om det fanns en notering om detta i manualen.

Om jag fårstått det hela rätt så hanterar kundservice instrument som är upplagda som "11+A" men inte som "30+A"?
      .

Comment

Helt riktigt, vi väljer att se NasdaqOMX som huvudmarknad fortfarande.

Comment

Helt riktigt, vi väljer att se NasdaqOMX som huvudmarknad fortfarande.
          Helt förståligt, hoppas att manualen uppdateras med denna viktiga information också.

Vad har du för svar på den andra delfrågan. Varför syns inte "11+A" bland mina upplagda instrument utan bara "30+A"?
          .

Comment

Får du upp både 11+a och 30+a när du söker upp instrumentet i Egenskaper för hela programmet? Är båda upplagda där?

Och som vanligt behöver programmet startas om efter att nya instrument lagts upp.

Comment

Får du upp både 11+a och 30+a när du söker upp instrumentet i Egenskaper för hela programmet? Är båda upplagda där?

Och som vanligt behöver programmet startas om efter att nya instrument lagts upp.

Nu tar jag det hela en gång till i långsamt tempo.

1) När jag söker på aoi under:
              Inställningar>Egenskaper för hela programmet>Handel>Sök nya instrument att handla>Sverige>Aktier>AOI>Sök
              så får jag upp AOI "11+A" och "30+A"

2) Jag började med att lägga upp AOI "11+A". Denna aktie återfanns emellertid inte under Inställningar>Egna grupper med instrument>nytillkommna aktier, eller någon annan listgrupp heller vad jag kunde se, och denna kunde därmed inte läggas in i någon egen lista.

3) Jag gjorde om samma procedur som ovan men nu istället med AOI "30+A". Detta gick bra och den återfanns bland "nytillkommna aktier". Det gick även bra att lägga upp aktien i en egen lista.

4) Jag sitter nu alltså med två upplagda AOI varav den ena (AOI 11+A) inte går att återfinna och den andra (AOI 30+A) går att återfinna, ligger i en egen grupp/lista, uppdateras av feeden men inte av kundservice.

5) Program och dator är omstartade ett otal gånger sedan uppläggningen.
              .

Comment

Jag föreslår att du ringer och att vi kopplar upp oss med Fjärrsupporten och tittar efter hur det ligger till.

Comment

En närbesläktad fråga:
                  Var hittar jag VIX-index (fear index)?
                  Denna ingår i ett antal strategier och verkar vara användbar till mycket.
                  Någon som vet hur jag lägger upp denna i NAT?

Comment

Finns det hos Nordnet?

Comment

Vet inte faktiskt. Kan jag koppla på andra källor på något sätt isf? Yahoo finance har ju mycket gratis tex.
                      http://finance.yahoo.com/q?s=^VIX

Comment

Jag hittade inte VIX-index på nordnets hemsida. Såg på Yahoo att det står chicago options och nog inget vanlig index NN använder. Index baseras på optionernas implicita volatilitet(-8% idag). Det finns dock en rad etf:er som följer VIX. Detta är inte optimalt, men kanske bättre än inget.

Comment

Working...
                        X