Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Underhåll av kursdatabas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Underhåll av kursdatabas

Idag var jag inte ansluten till internet de två första handels
    timmarna. I underhåll av kursdatabas så kryssade jag för fyll på enskild dag,hämta data från internet och ersätt befintlig data. Verkställ tog hem data men min realtidskurva för i terminen fylldes inte i. Skall den inte göra det?
    undrar
    Bertil

PS Har testat ovanstående flera gånger utan att kurvan fixas.
    Nu testade jag att försöka hämta data från c:\programdata.. fick då meddelandet Fel:-1 inga instrument behandlade. Då jag därefter klickade för Hämta data från internet så kom de saknade delarna av kurvan in i diagrammet!
    Last edited by Bertil; 2012-08-31, 19:19.

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Idag var jag inte ansluten till internet de två första handels
    timmarna. I underhåll av kursdatabas så kryssade jag för fyll på enskild dag,hämta data från internet och ersätt befintlig data. Verkställ tog hem data men min realtidskurva för i terminen fylldes inte i. Skall den inte göra det?
    undrar
    Bertil

PS Har testat ovanstående flera gånger utan att kurvan fixas.
    Nu testade jag att försöka hämta data från c:\programdata.. fick då meddelandet Fel:-1 inga instrument behandlade. Då jag därefter klickade för Hämta data från internet så kom de saknade delarna av kurvan in i diagrammet!
    Har haft liknande problem. Vill minnas att det har med Nordnet att göra. Om man väntar till efter stängning kommer det fungera, men det är naturligtvis inte speciellt tillfredsrtällande eftersom det i princip innebär att man måste stänga av för dagen om man tex tappat internet en timme då datan kan bli väldigt missvisande.

Comment

Nordnet jobbar på att bygga ut backfill-funktionen. Tyvärr har vi inget besked när det kan vara klart, men kommer ta upp det på nästa möte.

Comment

Jag har en fråga i samband med detta.
        För några dagar sedan laddade jag upp några aktier från First North-listan. Det gick bara och kurser kommer in i diagrammen, men via "Underhåll kursdatabaser" går det inte att få in historiska data.

Jag undrar därför om det är så att det finns historiska data endast till vissa svenska aktier och isåfall vilka listor är det som inte underhålls?

Comment

Vi hade en del problem den 28:e och 29:e med feeden till Kundservice. Det gick att reparera LargeCap Sthlm, index och terminer samt Öhmans cert, men övriga listor saknar data dessa båda dagar.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            övriga listor saknar data dessa båda dagar.
            Men jag saknar data överhuvudtaget till de instrument jag la upp.

Comment

Har du startat om programmet efter att du lagt upp nya?

Comment

Har du startat om programmet efter att du lagt upp nya?

Jadå, flera gånger och datorn också.

Comment

Rikard, har du lyckas lura ut vilka svenska listor som inte underhålls av kundservice?

Comment

Alla listor underhålls normalt, men störningen 28:e och 29:e drabbade allt utom LargeCap, index och terminer.

Comment

Alla listor underhålls normalt, men störningen 28:e och 29:e drabbade allt utom LargeCap, index och terminer.
                      Men hur kommer det sig då att inga kurser kommer in vid underhållet?

Comment

Tja, jag får in kurser nu när jag provar i alla fall. Vilka aktier exakt är det?

Comment

Tja, jag får in kurser nu när jag provar i alla fall. Vilka aktier exakt är det?
                          Prova att lägga upp "Africa Oil Corp" (AOI), på First North-listan.

Ovanstående bolag får inte förväxlas med (AOIL), vilket står för "Alliance Oil Company SDB". (AOIL) får jag in kurser på, men som sagt inte på (AOI).

Comment

Ja, det fungerar fint - jag lade till AOI (hamnar i Nytillkomna aktier Sverige) och valde in den i listan First North. Därefter laddade jag ner kurser för den listan och vips fick jag diagram för AOI.

Comment

Märkligt. Vilken variant av AOI laddade du upp, den som har plats "11+A" eller "30+A"?
                              När jag söker på AOI får jag nämligen upp båda ovanstående varianter.

Det står att båda är uppladdade men när jag letar bland uppladdade aktier hittar jag bara "30+A" och det är den jag aktiverat och försöker underhålla. Inga kursdata till "30+A" kommer emellertid in via kundservice, däremot får jag in data via feeden.

Comment

Working...
                              X