Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med nya versionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det är för att de ska synas jämte varandra bland processerna.

Håll utkik efter ordet error i Deblog när du kört integritetskollen, det enklaste är att söka igenom den efter det ordet.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Ser verkligen ut som skadad databas. Bara att prova enligt ovan. Det märks ju på en gång om det blir skillnad.
      Det verkar som om detta gjorde susen. Tack, Rikard.

Comment

Det är för att de ska synas jämte varandra bland processerna.
        Hmm, blir det ingen krock för Windows då processnamnen är identiska?

Håll utkik efter ordet error i Deblog när du kört integritetskollen, det enklaste är att söka igenom den efter det ordet.
        Inga "error" i min bas Rickard. Bara en massa "OK" typ:

2012-10-01 19:39:06.390 OK ABB 20120927 OH=0x0419021c Offset=20478937 Längd=60917 Slutoffset=20539854 Fil...
        2012-10-01 19:39:06.390 OK ABB 20120928 OH=0x0419021c Offset=20539854 Längd=68669 Slutoffset=20608523 Fil...
        2012-10-01 19:39:06.390 OK ABB 20121001 OH=0x0419021c Offset=20608523 Längd=49796 Slutoffset=20658319 Fil...
        2012-10-01 19:39:06.390 -- ABB 176(2048) dagar

Comment

Nej, ingen konflikt eftersom de får olika PID. Sök även på CRC för att kolla om något segment är korrupt. Man kan även söka på Size för att hitta dagar som överskrider Max tillåten storlek.

Comment

Rikard,
            Ingenting på CRC och ingenting på Size.

Jag måste påpeka igen att jag har inga problem att köra programmet och data strömmar in som det ska. Inga felmeddelanden eller liknande visas.

MEN, om jag startar om programmet manuellt under dagen samtidigt som jag maximerar programfönstret under sampling och uppkoppling mot Nordnet så fryser programmet. Inga felmeddelanden eller liknande visas utan programmet bara fryser.

Tittar man däremot i loggern vid aktuell tid för frysningen står där:
            "Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att utföra kommandot"

Comment

Skumt, i så fall låter det som att arbetsytan slukar så mycket minne när den laddas och scripten körs igenom att det blir problem. För säkerhets skull gör vi rollback till version 1.3.2.5 för de som vill "bakdatera" tills vi hittat exakt vad som händer.

Meddelande går ut igen under förmiddagen.

Comment

Jag kommer inte backa tillbaka till tidigare version.

Är man bara medveten om, att man måste låta programmet initiera klart vid omstart innan man utför några operationer, så fungerar allt som det ska.

Jag fortsätter testa, kanske det dyker upp någon annan egenhet framöver, vem vet.

Comment

Vi har provocerat fram fel på en maskin här, och det verkar kunna inträffa när som helst under drift i samband med att man gör något i användargränssnittet. Speciellt känsligt är det i samband med laddning av arbetsyta då mycket minne används samtidigt.

Comment

Va bra!

Då har ni snart jagat ifatt trollet. Jag hade mina farhågor om att det skulle ta lite längre tid.

Comment

äldre versionen bättre

Hej

då jag laddade programmet på nytt var det då tydligen den äldre versionen.

Den gillar jag bättre, då den fulla rutan är på hela tiden. Det är liksom snabbare att kolla marknadsläget. Rutan är helt dedikerad till autotradern, och den får gärna vara ständigt på.

Och så fryser inte rutan.

henry

Comment

Jo, men du kan ju stänga av sekretessläget via snabbknappen i statusfältet så fungerar det precis som tidigare.

http://www.autostock.se/NATmanual/Sakerhetsnivaer.html

Comment

Jag har inte backat, ville se hur NAT fungerade hela dagen. Inga problem men jag bytte ut datamappen i morse. Däremot frös den igår vid tre och stod still ca en halvtimma varför jag var tvungen att våldsstänga och starta om hela datorn.

Sekretessläget har jag avstängt
                          Last edited by Berra; 2012-10-02, 17:55.
                          Berra

Comment

Lite tidigt ännu men vi misstänker att problemet blir värre framåt eftermiddagen när mer intradaydata hanteras för den aktuella dagen.

Comment

Lite tidigt ännu men vi misstänker att problemet blir värre framåt eftermiddagen när mer intradaydata hanteras för den aktuella dagen.
                              Betyder det att du rekommenderar att backa till förra?
                              Berra

Comment

Om man upplever minsta problem med nya bör man backa version. Vi gick ut med utskick idag om det också.

Comment

Working...
                                X