Fungerar NAT i Windows 8 (64bit)?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Windows 8
Collapse
X
-
Provade precis att installera NAT på Windows 8. Själva installationen verkade gå bra. Däremot händer ingenting när man kommer till rutan "Ange lokal lösen" och klickar på OK efter att ha angett lösenordet. Trycker man på Avbryt får man meddelandet "Ej behörig..."
Comment
-
Ok, spännande, men det behöver inte ha något med Win8 att göra egentligen. Skrev du in samma lösen som du gjorde som Nordnet-login?
Om du inte kommer in kan du prova att nollställa lösenorden och börja om från början enligt följande:
http://www.autostock.se/NATmanual/FA...gaFragor1.html
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggOk, spännande, men det behöver inte ha något med Win8 att göra egentligen. Skrev du in samma lösen som du gjorde som Nordnet-login?
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggOm du inte kommer in kan du prova att nollställa lösenorden och börja om från början enligt följande:
http://www.autostock.se/NATmanual/FA...gaFragor1.html
Vid en första anblick ser NAT ut att bete sig ungefär som väntat i Windows 8 (testar på en 32-bitsmaskin). Det går fint att sätta upp arbetsytor och ladda in kursdata i alla fall.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggOK, so far so good, med andra ord. Lämna gärna en update då du kört i några dagar.
Comment
-
Jag har bara "Index Sthlm" ikryssad, som jag inte har gjort några ändringar i efter installationen. När jag nu ser på OMXS30 uppdateras inte kurserna under dagen. Däremot kan jag hämta data för "Index Sthlm" via "Underhåll kursdatabas" och då fylls det på.
Men jag borde väl oavsett få upp meddelandet "Marknaden öppen" i meddelandefönstret? Det får jag inte.
Comment
-
Jag har precis installerat nat i en 32 bitars engelsk windows 8 med svenskt språkstöd och det fungerar bra, kurserna kommer in.
Visserligen som en säkerhetsåtgärd i virtual box innan installation på fysisk pc men nat fungerar i windows 8.
Attached FilesLast edited by jorgeng; 2012-10-31, 15:04.
Comment
-
Ursprungligen postat av Daniel G Visa inläggJag lyckas inte få igång kursinsamlingen. I meddelandefönstret ser man att konton initieras, men man får aldrig meddelandet "Marknaden öppen". Japp, jag har kryssat i "Insamling aktiv".
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggKom på en sak till: stämmer systemklockan?
Nu provade jag att förlänga öppettiden till 22:05 och att även samla in USA Index, och då fick jag plötsligt "Marknaden öppen" och det syntes att insamlingen för SP500 satte fart.
Med lite tur funkar det väl för OMXS30 imorgon också då. Med tanke på att det funkar för jorgeng så verkar det ju lovande. Om det inte funkar så mailar jag en fräsch deblog.
Comment
Comment