OK, nu har det gått några veckor sedan sist. Är det "safe" att dra slutsatsen att NAT fungerar under Windows 8?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Windows 8
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggOK, nu har det gått några veckor sedan sist. Är det "safe" att dra slutsatsen att NAT fungerar under Windows 8?
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggOK, nu har det gått några veckor sedan sist. Är det "safe" att dra slutsatsen att NAT fungerar under Windows 8?
Dock stötte jag på lite problem första gången vid inloggning (vet inte exakt vad som gick fel) vilket resulterade i att mitt konto hos Nordnet blev spärrat. NAT talade tyvärr inte om för mig att mitt konto var spärrat när jag försökte logga in senare, utan jag blev bara stående på inloggningsrutan utan att något hände när jag skrivit in mina uppgifter och tryckt på knappen. Spärrningen upptäckte först när jag kontaktade Nordnet support. Sen dess har det funkat fint.
Comment
-
I Windows 7 finns en 32bit modul inbyggd och jag har för mig att det även finns en 16bit modul, men det sista är jag inte säker på. Detta för att systemet skall vara kompatibelt bakåt och gamla program ska gå att köra i samma installation.
När Windows 8 började byggas sa man att så skulle det inte vara längre, utan W8 skulle bli ett rent 64bit system. Jag vet inte hur det är med den saken nu när W8 har börjat säljas, men det ser lite misstäkt ut, nu när kunderna kan köpa antingen ett W8 64bit eller ett W8 32bit system. Varför ska man sälja två skilda system om W8 64bit har en 32bit modul inbyggd?
Det här får man nog ta och luska lite närmare i.
Comment
-
Jag svarar på min egen fråga ovan.
Det verkar som om man har ändrat policy altefter som OS:et utveckats. Den 64bit verision av OS:et som nu kan köpas verkar det som om man kan köra 32bitars program i.
Hittade den här texten:
"On a 64 bit version of Windows 8, any software you install gets installed in either 32 bit mode or in 64 bit mode. In case a 32 bit software is installed on your 64 bit version of Windows 8 and it creates files in Program Files folder, you will find that the setup of the software copies the files in C:\Program Files (x86) instead of installing the software in C:\Program Files. Another quick way to find out whether a software is 32 bit or 64 bit is using Windows 8 Task Manager which displays whether an application is 32 bit or 64 bit as displayed in the screenshot above. There are many applications which are supposed to be used on 64 bit version of Windows only."
Comment
-
Hittade också den här texten
Läs speciellt avsnittet om program som saknar 64bit support.
"The 64-bit support and the advantages/disadvantage they offer:
Advantages x64:
* 64Bit OS can handle larger amounts of information than a 32Bit system.
* More working memory (over 4GB)
* When you run many programs simultaneously.
* If you are using newest hardware.
Advantages x32 (x86):
* You have many older software whitout 64bit(Windows 8 x64) suport.
* If you are using older hardware. "
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggJag trodde den stora grejen med Win 8 var att det är ett 64bit OS, men ser nu att det även finns 32bit varianter av samma OS.
I 64-bit varianten går väl inte Nat att köra?
Hur kommer det att bli med NAT-Pro? Kommer den gå att köra 64bit?
En av styrkan med windows 8 är att det är billigt att uppgradera, nu 279kr om man redan kör windows, enkelt att uppgradera via en meny i uppgraderings-programmet, bara att skriva in uppgifter + visakorts-nr.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...e-to-windows-8
Last edited by jorgeng; 2012-11-25, 08:12.
Comment
-
Ni som har tänkt er att uppgradera ett befintligt 32bit system till W8 64bit kan jag meddela att detta inte går.
Med uppdateringen får man samma system som tidigare dvs. gammalt 32bit --> nytt W8 32bit och gammalt 64bit --> nytt W8 64bit.
Önskar man i alla fall installera W8 64bit på ett gammalt system måste man köpa OEM-produkten av W8, den kostar 1 285 kronor.
Comment
Comment