Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kalkyler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Koden blir krypterad av naturliga skäl, men nästa problem är att det bara blir den första köpsignalen som kan genereras i Kalkylforskaren, de efterföljande är beroende av att "rätt" köpkod har skrivits ned i transaktionslistan, dvs att Viper köpt positionen själv. Först då kan den känna igen sitt eget innehav och bygga på positionen.

Innebär det att det kan bli problem med hur strategin hanterar pågående positioner i det fall att programmet måste installeras om, eller att jag laddar ner Viper på nytt för att säkerställa att jag har senaste versionen av den?
    Tänker att köpkoderna i transaktionslistan kanske försvinner då, och att befintliga positioner därmed inte byggs på när de borde, eller avslutas när de ska.....

Comment

Bra

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Viper behöver någon månads intradaydata bara.

Så man kan i princip daytrada med denna kalkyl?
      och filtera fram köpkandinater?

Comment

Ja, det skuule gå precis som med andra kalkyler. Det går ju dessutom att skriva script med extra objekt i intraday-upplösning och köra i kalkylforskaren.

Comment

[QUOTE=Koden blir krypterad av naturliga skäl, men nästa problem är att det bara blir den första köpsignalen som kan genereras i Kalkylforskaren, de efterföljande är beroende av att "rätt" köpkod har skrivits ned i transaktionslistan, dvs att Viper köpt positionen själv. Först då kan den känna igen sitt eget innehav och bygga på positionen.

[/QUOTE]

Innebär det att det kan bli problem med hur strategin hanterar pågående positioner i det fall att programmet måste installeras om, eller att jag laddar ner Viper på nytt för att säkerställa att jag har senaste versionen av den?

Tänker att köpkoderna i transaktionslistan kanske försvinner då, och att befintliga positioner därmed inte byggs på när de borde, eller avslutas när de ska.....

Comment

Ja, den kommer ju inte att ha tillgång till tidigare nedskrivna värden för positionerna. Den "börjar från början" och ser positionerna som vilka som helst. Bäst är att ta backup på sin installation med jämna mellanrum så att man enkelt kan återskapa allt. I Windows Vista, 7 och 8 är det katalogen c:/programdata/autotraderbas som är intressant. Tar man hela den katalogen och lägger på tex en USB-sticka så kan man enkelt installera om programmet på samma dator eller en annan dator, och bara tanka tillbaka från USB-stickan så har man en exakt kopia.

Just transaktionerna ligger i en fil som heter TRANS.DBF, så tar man backup på den så kan Viper känna igen sina köp och fortsätta där den befann sig.

Comment

Working...
            X