I analysbänken stöter jag konstant på detta felmeddelande "Projektets körfiler på disk har inte sparats" när simulering ska startas. Jag har sett det nämnas i ett par andra tråder här på forumet men har inte sett nån direkt lösning mer än att starta om programmet/analyzern och försöka igen. Detta löser dock sällan problemet för mig och även om det skulle göra ibland är det så frekvent att det är ett extremt irritationsmoment att göra omstart på omstart. Jag har svårt att se ett riktigt mönster för när det inträffar men jag upplever som att det uppstår på lite "större simuleringar". En simulering på large cap kan fungera men om men sen utökar med mid cap aktier så dyker felet upp. Trodde först de kunde bero på begränsade resurser på den virtuella servern jag kör på men har även testat på en lite kraftfullare dator med 16GB minne och samma problem där. Har testat att ladda hem kursdata på nytt och full ominstallation av programmet utan framgång. OS är windows 8.1 respektiva server 2012r2 så mer eller mindre samma på båda.
Det rör sig inte om några märkvärdiga simuleringar jag gör utan kan till exempelvis double 7 enligt det officiella exemplet, följer man guiden till punkt och pricka funkar det fint men när man drar på lite mer instrument tar det stop. Finns det fler sitter på samma problem eller är det bara jag? Finns det några uppdateringar till programmet under utveckling som kanske kan lösa det hela?
Det rör sig inte om några märkvärdiga simuleringar jag gör utan kan till exempelvis double 7 enligt det officiella exemplet, följer man guiden till punkt och pricka funkar det fint men när man drar på lite mer instrument tar det stop. Finns det fler sitter på samma problem eller är det bara jag? Finns det några uppdateringar till programmet under utveckling som kanske kan lösa det hela?
Comment