Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Den kom igång igen efter en stund av sig själv. Ser samma sak här.

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
      Feeden i DAX tvärdog kl. 10.56.06. Allt annat verkar få kurser.

Är det nån mer som har samma problem?
      Hade samma problem, men som vi skrev på Twitter så verkar problemet ligga hos SIX och skall vara åtgärdat enligt Nordnet.

Comment

• Har inte haft någon feed i DAX på hela dagen. Ser inte att den ska vara stängd heller enligt börskalendern.

Status??

Comment

• Det är stängt pga tyska nationaldagen. Fel i kalendern.

Comment

• Tack! Att man inte ens kan lita på deras kalender...

Comment

• Vi har skickat ut korrigering i centralkonfiggen så att "idag" försvinner från chartet i DAX.

Comment

• Med "deras kalender" menar jag Nordnets börskalender... och inget annat ifall någon trodde det.

Är det omstart av programmet som krävs för att bli av med gårdgens ickebörsdag för DAX?

Comment

• DLL-versiom 11.0.0.33 eller senare samt omstart.

Comment

• Ah, det förklarar saken! Tack!

Comment

• Helt plötsligt från tisdagen den 30 oktober 2018 har mitt omx-diagram slutat att uppdatera sig. Fram till den 29:e gick det bra och jag kan se att feeden är igång. Aktiediagram och allt annat uppdateras som vanligt.

Vad kan ha hänt?
                      Prog ver: 1.4.0.0 DLL: 11.0.0.34

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                        Helt plötsligt från tisdagen den 30 oktober 2018 har mitt omx-diagram slutat att uppdatera sig. Fram till den 29:e gick det bra och jag kan se att feeden är igång. Aktiediagram och allt annat uppdateras som vanligt.

Vad kan ha hänt?
                        Prog ver: 1.4.0.0 DLL: 11.0.0.34
                        Hade exakt samma bekymmer. Mailade Rikard om det och han föreslog att komprimera databasen, vilket också löste problemet. I dialogen Underhåll kursdatabasen så finns det ett val där du kan komprimera, se bara till att OMXS30 är valt i listan sen är det bara att köra. När det är klart så fick iaf jag tanka med kursdatat som fattades hos mig.

Comment

• Tack Walle,
                          Nu är databasen komprimerad, vi får se om diagrammet uppdateras i morgon.
                          Återkommer med feedback. :-)

Comment

• Diagrammet uppdateras.

Comment

• Har haft samma problem i ca 2 veckor, man får komprimera och så fungerar det några dagar tills man får komprimera igen.
                              Enl Rikard ska det troligtvis va att det kommer "nån skit" från Nordnet vid öppningen och de håller på att undersöka.

Comment

• Den 20 november slutade omx-diagrammet att uppdateras igen. Komprimerar databasen i kväll så får vi se imorgon vad som händer.

Comment

Working...
                                X