Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem kursfeed

    Verkar som att NasdaqOMX har problem med terminsfeeden.

  • #2
    Stort problem med kursfeeden idag. OMXS30 och OMXSPI uppdateras men inte terminen. Har ínte gått över till nExt2 API ännu. Har feeden för det gamla upphört?
    undrar
    Bertil


    Tur att mina ordermodeller inte vill handla på måndagar.
    Last edited by Bertil; 2015-12-14, 10:17.

    Comment


    • #3
      Jag kollade på ett par av våra nExt1-installationer och inga problem går att hitta där. Inte på nExt2 heller, så det lutar åt något lokalt. Får du en massa felkoder i Deblog.txt?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Jag kollade på ett par av våra nExt1-installationer och inga problem går att hitta där. Inte på nExt2 heller, så det lutar åt något lokalt. Får du en massa felkoder i Deblog.txt?
        Jag kommer bara åt min dator via TeamViewer från min telefon och deblogfilen är gigantisk (går många år tillbaka) så jag får vänta med att öppna den tills jag kommer hem ikväll.
        Har startat om datorn, men ingen skillnad. Kör NAT verion 2.8.2.7 med Dll 10.8.2.7
        Har du specifikt kollat på OMXS305L terminen?
        mvh
        Bertil

        Edit: Nu hoppade allt igång igen! Omstarten av datorn verkade ha fixat det ändå! Jag körde en jättestor simulering inatt, så simuleringen kanske åt upp mycket minne.
        Last edited by Bertil; 2015-12-14, 12:03.

        Comment


        • #5
          Kan det vara den hemska spiken som kom kl 09:10:09? Även om inte kan du pilla bort den Rikard? Den förstör ju funktionen i visningen.
          Berra

          Comment


          • #6
            Går det att själv gå in i något och peta bort en eländig spik?
            Berra

            Comment


            • #7
              Vi fixar spiken senare ikväll. Kommer inte åt den nu.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Vi fixar spiken senare ikväll. Kommer inte åt den nu.
                Helt ok, finns det inget sätt att filtrera bort sådana felspikar jag upplever att det har varit fler de senaste mån?
                Berra

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  Helt ok, finns det inget sätt att filtrera bort sådana felspikar jag upplever att det har varit fler de senaste mån?
                  Hittade du inte spiken?
                  Berra

                  Comment


                  • #10
                    Precis kommit hem från rep med bandet! Nu ska det letas spik!

                    Comment


                    • #11
                      Spik "urdragen". Ladda om med Ersätt befintlig ikryssad. Kan behövas omstart efter.

                      Comment


                      • #12
                        Får jag be spikutdragare Rikard om hjälp igen, spik kl 15:39. Varför kommer dessa dumma spikarna?
                        Berra

                        Comment


                        • #13
                          Åfasen, ja det är något klåfinger hos NasdaqOMX som skriver fel på några hundra punkter gång på gång. Och tyvärr flitrerar de inte sina kurser innan de går ut till mäklare osv.
                          Vi fixar efter stängning.

                          Comment


                          • #14
                            Fixat.

                            Comment


                            • #15
                              Då man tittar på realtidskurvan ser man inte spikarna. Det verkar som om spikarna kommer som H eller L värden.
                              Med vänlig hälsning
                              Bertil

                              Comment

                              Working...
                              X