Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autostock hänger sig vid uppstart

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Autostock hänger sig vid uppstart

Hej, satt och utvecklade och plötsligt hängde sig programmet. Jag stängde den via Aktivitetshanteraren och startade om. Hängde sig direkt efter att den säger "Uppstart ok" och man ser att marknaden försöker starta upp.
    Alla öppna fönster är bara gråade (förutom OMXS30-fönstret som visar graf, men ingenting händer) och inget går att göra förutom att avsluta den via Aktivitetshanteraren. Har även provat att starta om datorn utan någon skillnad. Jag tror att jag har version 2.8.2.8 (har för mig att jag har samma som i molnet-versionen).
    Jag kan inte av ngn anledning inte ens ta en skärmdump på hur den ser ut.

Jag har tre script som jag inte hunnit spara på annat ställe - om jag måste installera om - förlorar jag dem då?

Hur lösa?

Tack på förhand för svar!!
    Hälsar Susanne
    Last edited by SusanneElm; 2015-11-25, 16:37.

Om det plötsligt hängde sig och inte går att starta kan det bero på något i scriptet du precis höll på med. Det kan vara något "olagligt" som görs där som får det att krascha. Det du kan göra är att döpa om katalogen c:/programdata/autotraderbas, och därefter installera om. Då har du allt gammalt kvar i den gamla katalogen, tex script och ordermodeller som ligger i följande filer:

SCRIP.DBF
    SCRIP.DBT
    ORDR.DBF
    ORDR.DBT

Dessa fyra kan du flytta över till den nya installationen och ta bort alla filer som slutar på .NTX och .CGP. Starta därefter om programmet så indexeras allt om på nytt. Nu kan du kolla i scripten och se om något är knas.

Annat att kolla är om det står något loggat i Applogg-filen, eller Deblog.txt

Det går också att ändra innehållet i filen startupwsp.xml så att en annan arbetsyta används för uppstart. Då kanske programmet inte kraschar direkt eftersom arbetsytan inte längre använder det trasiga scriptet.

Comment

Tack! Jag har fått igång det via att ta bort OMX-fönstret i startupwsp.xml (scripten låg kopplat till det fönstret) och sedan hittat vilket script som hänger programmet

Glada hälsningar
      Susanne
      Last edited by SusanneElm; 2015-11-26, 08:52.

Comment

Snyggt jobbat! Vad var det i scriptet som bråkade?

Comment

Working...
        X