Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AutostockTrader.exe - No debugger found

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• AutostockTrader.exe - No debugger found

Idag har jag lyckats med riktigt duktiga grejer. Jag skrev tydligen ett väldigt dåligt triggerscript och ordermodell igår eftersom jag under dagen idag lyckades bland annat köpa 54 miljarder warranter av en sort på ett testkonto och därmed ha en negativ balans på -802 Gsek.

Efter ett tag insåg jag att det skulle ta alldeles för lång tid att sälja dessa manuellt eftersom det bara går att sälja positioner om 2 miljarder åt gången och VPSen jag kör på går långsamt efter att ha handlat så mycket.

När jag tog bort testkontot hängde sig autotrader och jag avslutade det via taskmanagern.

Nu när jag försöker starta så klagar windows via ett pop-upfönster på att AutostockTrader.exe inte hittar någon debugger.

"No registered JIT debugger was specified

Click on Retry to have the process wait while attaching a debugger manually.
    Click on Cancel to abort the JIT debug request."

Oavsett om jag väljer Retry eller cancel så händer inget positivt.

Det hjälpte inte att starta om VPSen.
    Attached Files

Ojdå, troligen är bästa lösningen att radera det virtuella kontot innan omstart:

Öppna Utforskaren och ange sökvägen c:/programdata/autotraderbas

Öppna filen autostocktrader.ini och sök på SimulatedAccounts. Där hittar du alla testkonton, radera innehållet under det aktuella kontot och spara filen. Prova att starta om programmet efter det, förhoppningsvis utan problem.

Comment

Det funkade. Det är skönt att lösningar kan vara så enkla även om det känns lite frustrerande när man inte vet vad som behövs göras när felet uppkommer.

Tack.

En sak jag såg igår som jag antar att ingen annan har testat är att om man manuellt försöker sälja mer än 2147483648 enheter så kommer det att lyckas men det tolkas som ett negativt tal (signed 32 bitar?) och läggs till så att innehavet blir större.

Jag tror redan att jag har kommit på vad som var fel, i ordermodellen hade jag inte valt sälj som ordertyp.
      Attached Files
      Last edited by SvartaBusken; 2016-02-25, 07:48. Anledning: Glömde lägga till bilden

Comment

Det funkade att starta programmet men senare idag upptäckte jag att ordermodellerna som var anslutna till testkontot fortfarande är anslutna och körs, trots att kontot inte finns. Eftersom kontot inte finns går det inte

Idag har det kommit sådana här mail:
        09:00 ORDER "sl) ETS ERIC B" kurs 78.15$09:00 ORDER "(xk) Mandatory account check spärrar order för ERIC B"

Det är fint att se att det är något som hindrar ordern att spridas till ett annat konto.

Jag undrar om jag lyckas ta bort kopplingarna om jag helt raderar ordermodellerna. De försvinner i alla fall ifrån orderdialogen. Jag hoppas att jag inte har gjömt dem bättre bara.

Tyvärr så verkar det även som att om jag igen skapar ett 2a testkonto så krashar programmet igen. Detta även om jag döper det till något annat.

Comment

Working...
        X