Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

@Rikard
    Såg att globala celler har utökats i senaste programversionen.
    "Antal globala celler utökat området 1001 - 9999 fungerar nu också. ETP Link kan
    använda 1001-5799 som mest."
    I alla ETP Link skript finns det ju en check för ETP Link ID
    id_ok=and(ge(cell,10),le(cell,799))
    Borde inte denna check även innehålla en check av 1001-5799?
    Annars blir id_ok aldrig sann om man använder det nya id området...

/h

Comment

ETP ID är tänkt att fortfarande ligga upp till 799, men däremot använder ETP Link de nya cellerna för Autoselect-funktionen där incheckade minifutures rankas etc.

Comment

Hejsan

Jag uppdaterade ETP-link och checkade in några nya minisar i ETP-link för Raptor att leka med i fredags. Nu vid börsöppningen fick jag beteendet att mina befintliga positioner såldes, inga nya köpförsök gjordes samt att Raptor-kontot (det fiktiva) inte fick tillbaks några pengar. Behöver jag alltså återansluta strategierna också till det fiktiva kontot eller är det något annat som verkar fela?

Om det är att återansluta strategierna som gäller. Är det då någon som har ett tips på hur man kan göra detta via Google Remote? Det är svårt att högerklicka med "musen" nämligen och något menyval för detta hittar jag inte tlil skillnad från att "Arbeta med ordermodeller" som ju existerar. Tips?

Comment

Första scanning har inte gjorts ännu, det sker kl 10. Då ska närmaste kandidat köpas. Raptor-kontot (där index handlas) påverkas inte, det är endast minifuturerna. Så om jag tolkat det rätt behöver du bara vänta till kl 10 så ska det lösa sig själv.

Comment

Aha, hoppet lever :-)
            Så eftersom det är ETP-link som initierar affären så ska inte heller det fiktiva kontot vara medveten om saken då?

Edit:
            Japp, du hade så rätt så, nu är jag positionerad igen med en ny fin mini.
            Last edited by KarlA; 2017-03-13, 10:08.

Comment

Sweet, då fungerar det.

Comment

Fixat en liten bugg i antalscriptet på säljsidan i ETP Link, fixat nu. Uppdatera som vanligt, ingen återanslutning behövs.

Comment

Finns det någon som simulerat en komplett strategi med ETP link i Analysatorn? Borde ju gå. Man ansluter till indexordermodellerna samt till valfritt antal ETP:er. Med CRCID filtrerar man så att varje ordermodell bara är verksam på avsett instrument. Eftersom man bara simulerar mot ett och samma konto så får man inte ha med några villkor som bygger på kontots storlek. Är det någon som gjort detta? Själv har jag bara gjort så utan ETP link på Bull och Bear instrument.

Undrar
                  Bertil
                  Last edited by Bertil; 2017-04-01, 12:55.

Comment

ETP Link buggfixad på Short-sidan, den stängde och öppnade positionen varje timme om man låg short. Uppdatera som vanligt via Hjälp. Återanslut modellerna på Short-sidan till minis.

Comment

Testkör just nu följande ändring i ETP Link Minilong buy:

ingen_kandidat=eqv(getgvar(add(3000,cell)),0)

sync1=and(and(or(ingen_kandidat,eqv(xtime(date(),m),59)),ge(xtime(date(),s),30)),le(xtime(date(),h),16))
                      sync2=and(and(or(ingen_kandidat,eqv(xtime(date(),m),59)),ge(xtime(date(),s),40)),le(xtime(date(),h),16))

Detta villkor gör att ny scan sker redan nästa minut om ingen kandidat hittas. Dvs, om alla incheckade minis skulle bli diskade tex körs en ny sortering direkt efter tills en kandidat hittas. Då köps den och nästa scan sker vid ordinarie tid (varje hel timme).

På så vis slipper man vara utanför marknaden 1 timme vid tillfälligt kursproblem precis i scan-ögonblicket.

Comment

Utmärkt, Rikard!

Comment

Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                          Utmärkt, Rikard!
                          Instämmer, tack för det. När uppdaterar du ETP-link?

Comment

Ligger lång i Fusion sedan ettt tag. Min mini Bull OMXS30 X5 NN ligger 5 kronor fel pga av att det var strul med kursen när Fusion köpte.

När kursen kommer upp till min mini break even, kan jag sälja av i det skapra kontot då. Kommer ETP-link att köpa tillbaka alla minisaar direkt? Får hopas det finns säljkurs då.p

Comment

ETP Link är uppdaterad med "diskvalificerad"-logik för snabb scan nästa minut.

Comment

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                                Ligger lång i Fusion sedan ettt tag. Min mini Bull OMXS30 X5 NN ligger 5 kronor fel pga av att det var strul med kursen när Fusion köpte.

När kursen kommer upp till min mini break even, kan jag sälja av i det skapra kontot då. Kommer ETP-link att köpa tillbaka alla minisaar direkt? Får hopas det finns säljkurs då.p
                                Fusion gör bara skarpa affärer runt kl 17:23 så om du säljer manuellt under dagen dröjer det till kvällen innan den försöker korrigera.

Comment

Working...
                                X