Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

ETP-link skickar återigen ut spökavslut på morgonen utan att något system ger signal.

09:02 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 07" kurs 0.00

Comment

Hm, sålde den och köpte tillbaka någon minut senare?

Comment

Nej, bara sålde. Förra gången det skedde såg det dock ut såhär;

09:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINILONG OMX BP16(35)" kurs 737.12
        09:02 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINILONG OMX BP16(35)" kurs 734.54

Comment

Går datorklockan hyfsat rätt?

Comment

Exakt enligt fröken ur
            Attached Files

Comment

Jag har lagt upp Tradenex Viper mot ett testkonto och kopplat med ETP-link mot ett skarpt konto. Jag har checkar in många minis och använt mig utav prefered price, men det hamnar inte ens i närheten av vad jag vill ha för pris.

Jag har;
              Satt upp ETP-link-ID för underliggande aktie, samt fyllt i prefered price på underliggande.
              Tagit 4st minis och fyllt i ETP-link-ID samt 1a på Check in mot det skarpa kontot.
              Anslutit underliggande till ETP-link Trigger på det fiktiva kontot.
              Anslutit minisarna till ETP-link minilong buy och sell på det skarpa kontot.

Har jag missat något? Eller kan prefered price från OMXS30 störa ut? Alla olika aktier har ju ett rätt bra spann med prefered price. Som det är just nu, så köps bara den dyraste minin.

Edit: det var inget, glöm de. Det löste sig vid nästa heltimma :-)
              Last edited by walle; 2017-06-01, 11:00.

Comment

Ah, nice. Kör du allra senaste ETP Link? Den gör scan inom 1 minut om ingen kandidat finns selekterad redan, annars är det varje hel timme som tidigare.

Comment

Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
                  Exakt enligt fröken ur
                  Ok, bra, men frågan är varför den missar innehavet. Har du många konton igång? Många hos Nordnet

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Ok, bra, men frågan är varför den missar innehavet. Har du många konton igång? Många hos Nordnet
                    Nej den träffade och sålde av innehavet. Två olika konton hos Nordnet

Comment

Ah, nice. Kör du allra senaste ETP Link? Den gör scan inom 1 minut om ingen kandidat finns selekterad redan, annars är det varje hel timme som tidigare.

Yes jag kör senaste ETP-link och senaste NAT också. Men det löste sig ju klockan 10:00 när ETP-link gjorde sin första check. Så allt är på banan, fixat Viper på hela OMXS30 (exkl FING och ATCO B). Sedan anslutit så många som möjligt till Nordnet Market. Alfa, Kinnevik, Swedish Match och Telia finns det inga Minis till på Nordnet Market. Samt fixat prefered price till alla. Blev lite knackande, men fungerar klockrent nu efter kl 10:00. :-)

Comment

Hej

Har kollat koden i ETP-Link med följande reflektioner ifall någon är intresserad. (Använder inte själv ETP-Link)

Nuvarande spread-filter tillåter spread på 10%.
                        För minifutres kanske inte % är vad man vill sätta filter på, då % varierar mycket beroende på hävstång/priset på instrumentet, det är snarare ören / base points som känns relevant.

Nuvaran ETP link har inget filter för låta bli handel vid ovanligt liten order-volym. T.ex. ligger ordrar som inte är utsällda från Market Maker inom 10% spread och MM försvinner så kan order gå igenom. MM ställer ofta ut en viss volym i orderboken så man kan titta vad som verkar vanligt och lägga till ett sådant filter.

Man kan således justera spread-filter och lägga till volym som förbättring.

Man kan lägga volym-filter på säljskripten men ej spread filter, detta pga instrumenten kan sluta säljas av emittenten/MM och därmed upphör MM med pris att räkna spread på på sälj-sidan.
                        J
                        Last edited by jimmy; 2017-06-04, 18:41.

Comment

Har du uppdaterat till senaste ETP Link-version? Max spread är 3% innan ordern blockeras, och max avvikelse i pris är 1% från motsatta orderdjupssidan för att förhindra helt fel priser från att skickas. Men visst kan vi lägga till test av likviditet också, men det skulle samtidigt hindra att order skickas på ett bättre pris än MM ställer ut ifall någon mindre order ligger innanför spreaden.

Comment

Har du uppdaterat till senaste ETP Link-version? Max spread är 3% innan ordern blockeras, och max avvikelse i pris är 1% från motsatta orderdjupssidan för att förhindra helt fel priser från att skickas. Men visst kan vi lägga till test av likviditet också, men det skulle samtidigt hindra att order skickas på ett bättre pris än MM ställer ut ifall någon mindre order ligger innanför spreaden.

Hej,
                            tack rikard, jag hade missat att kolla sekvens-skripten och bara trigger skriptet
                            Bra bra då, ETP-Link ser väldigt bra ut!

Comment

Vi har uppdaterat ETP Link med skydd mot korslagda köp- och säljpriser. Uppdatera som vanligt via Hjälp > Uppdatera ETP Link.

Ingen återanslutning behövs.

Comment

Vi har uppdaterat ETP Link med skydd mot korslagda köp- och säljpriser. Uppdatera som vanligt via Hjälp > Uppdatera ETP Link.

Ingen återanslutning behövs.
                                Hej,
                                kan du förklara vad det är och vilken kod det är. Jag kör en fork av ETP-link så måste föra in "viktiga" saker manuellt...
                                Tack för fantastisk support!

Comment

Working...
                                X