Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det ska ske direkt om en kandidat finns selekterad. Om ingen kandidat finns görs en scan nästa hel timme. Annars är något fel, tex att ETP Link trigger inte är ansluten på rätt fiktiva konto eller liknande.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Det ska ske direkt om en kandidat finns selekterad. Om ingen kandidat finns görs en scan nästa hel timme. Annars är något fel, tex att ETP Link trigger inte är ansluten på rätt fiktiva konto eller liknande.
      Tyvärr var det inte bara mina minis som hade samma ID utan även aktien som hade samma i två olika strategier. Nu på morgonen köpte ETP-link rätt antal. Men givetvis till en högre kurs. Man måste vara extremt noggrann med flera strategier i drift.

Ännu ett belopp att sätta upp på lärkontot!

Comment

Hei,
        Kan man handle samma mini på olika strategier hvis man har ulik testkonto for varje strategi og handlar med etp link?

Da vil man inte få problem med at man allerede har innhav på en strategi?
        Last edited by Palgrave; 2017-08-18, 18:42.

Comment

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
          Hei,
          Kan man handle samma mini på olika strategier hvis man har ulik testkonto for varje strategi og handlar med etp link?

Da vil man inte få problem med at man allerede har innhav på en strategi?
          Nu kanske jag har helt fel (rätta mig jättegärna i så fall). Som jag har förstått så kan man INTE koppla samma mini futurer till olika strategier även om strategierna kör med olika simulerade konton. Man måste ha olika skarpa konton om man vill använda samma mini future för olika strategier.

Tex så kan du inte köra med tex "MINI L OMX NORDNET 01" på både Raptor och Fusion.
          Vill man absolut ha "MINI L OMX NORDNET 01" för båda Raptor och Fusion så måste du ha två skarpa konton (ett skarp för Raptor och ett skarpt för Fusion)

Men självklart funkar det att använde tex "MINI L OMX NORDNET 01" för Raptor och "MINI L OMX NORDNET 02" Fusion och då på samma skarpa konto.

Sammanfattningsvis som jag förstått kan man alltså inte använda SAMMA mini för olika strategier på samma skarpa konto.

Comment

Helt rätt - samma mini mot ett och samma skarpa konto går inte eftersom antalet blir fel då. Däremot om man har strategier som håller koll på sina egna antal, går att köra mot samma fiktiva och samma skarpa. Men då är det bara ETP-link som håller koll på rätt antal mellan fiktiva och skarpa, och strategierna håller koll sina vardera antal mot det fiktiva. Hoppas att jag inte rörde till det nu :-)

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Helt rätt - samma mini mot ett och samma skarpa konto går inte eftersom antalet blir fel då. Däremot om man har strategier som håller koll på sina egna antal, går att köra mot samma fiktiva och samma skarpa. Men då är det bara ETP-link som håller koll på rätt antal mellan fiktiva och skarpa, och strategierna håller koll sina vardera antal mot det fiktiva. Hoppas att jag inte rörde till det nu :-)
              Tack Walle! Det blev inte rörigt utan mer tydligt

Comment

Hmm. Hvis jeg har en testkonto for varje strategi, og kobler stategien mot index via testkonto, så replikerer ETP Link antalet på testkonto til en Mini på det skarpa.
                Kan jag da ha flere testkonto/strategi som replikerer mot samma skarpa mini?

Comment

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                  Hmm. Hvis jeg har en testkonto for varje strategi, og kobler stategien mot index via testkonto, så replikerer ETP Link antalet på testkonto til en Mini på det skarpa.
                  Kan jag da ha flere testkonto/strategi som replikerer mot samma skarpa mini?
                  Nä, då blir det fel i beräkningen av antalet minis på det skarpa kontot.

Alltså, om fiktiva konto #1 har 50st OMXS30 och fiktiva konto #2 har 100st minis. Om du då kör ETP-link mot samma mini OCH samma skarpa konto, så kommer fiktiva konto #1 vilja ha 50st minis, medan fiktiva konto #2 kommer att vilja ha 100st minis. Jag vet inte exakt hur det blir, men jag antar att du kommer att bli spammad av meddelanden från ETP-link, där ETP-link kommer att köpa och sälja 50st minis hela tiden. Alltså så att du har 50st ena sekunden och nästa har du 100st, sedan 50st igen osv osv.

Comment

Er det inte antal omxs30 man har på testkonto som beregner antal minis etp link skal kjøpe? Ser etp link overhodet på antallet som er på det skarpa konto når den kjøper og selger?

Comment

Kan man ha mer än ett skarpt konto?

Comment

Man kan ha fler skarpa konton.

Comment

Ja, bare aktivere i nordnet.

Comment

Var väljer man vilket skarpa konto som ska användas för respektive testkonto/strategi/ETP link koppling? Minns bara att man skulle ha ett förvalt konto i Nordnet men det kan ju bara vara ett.

Comment

Man väljer först konto i menyraden och därefter ansluter man modellerna i Orderdialog > Anpassa automatisk orderläggning.

Man kan alltid verifiera genom att klicka ENTER på ett instrument som är anslutet, välj fliken längst till höger så syns kopplingarna för instrumentet samt vilket konto det ligger på.

Comment

Hur funkar ETP link short?
                                Hvis jeg lager en strategi som går short og säljer OMX på testkonto, så vil jag få en negativ antal OMX på testkonto. Hvis jag koblar en Mini Short til samma strategi på skarpa konto så vil ETP Link lese av det negative antalet på testkonto og handle like mange Mini short?

Comment

Working...
                                X