Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ja, exakt. Negativt antal på testkontot gör att ETP Link handlar Minishrt, lika många.

Comment

Det tar ca 1-2min fra min Model trigger salg til ETP link selger MiniFuturen. Hva skyldes denne laggen? Det er inte så viktig, men undrer hvorfor.

09:00 ORDER "sl) Skarpt OMX Model 1 Sell OMXS30" kurs 1524.25
      09:00 GSM larm sänt!
      09:02 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 05" kurs 105.15
      09:02 GSM larm sänt!

Comment

Nja, det är inte ETP Link som dröjer utan att inga priser ställs i minifuturen direkt kl 09:00. Det går på några få sekunder när marknaden väl öppnat.

Comment

Finnes det et sett at få oversikt over allte ETP Link ID man bruker i NAT?
          Eller måste man ha en egen excel sheet for dette?

Comment

Inte mig veterligen, men det kanske finns något sätt. Jag kör Excel i alla fall.

Comment

Man kan köra kalkylen ETP Link ID som listar fält 32 för de instrument man anslutit, och på det konto som är valt i menyn när kalkylen körs.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Vilket instrument är det?
                OMXS30. Har bare kopiert Raptor sin va), men funker inte helt...

Comment

En liten fråga kring ETP Pref Price.
                  Om jag förstår rätt så fungerar den inte på samma sätt som ETP Link ID.

Dvs. Pref Price verkar vara hårt knutet till underliggande och kan bara sättas till ett värde.
                  ETP Link ID är kopplat till underliggande, men även till aktuellt konto. Det innebär att jag kan koppla många olika ETP:er till underliggande (via olika konton), men alla måste ha samma Pref Price.
                  Är det rätt uppfattat?

Comment

Ja nästan, Pref Price är generellt för underliggande oavsett konto, medan ETP Link ID är kontounikt.

Comment

• Tack för snabbt och tydligt svar!
                      Skulle man kunna få önska att Pref Price blir kontounikt också?

Comment

• Problemet är att det tar väldigt mycket plats i en redan överfull databas, annars hade vi nog kunnat ordna det. Men i princip behövs det väldigt sällan, du kan sätta samma Pref price men checka in olika minis på separata ETP ID, så sköter ETP Link ändå selekteringen, närmast plockas hela tiden. Det blir då tex två olika minis eftersom de har olika ETP ID osv. På så vis kan man ändå köra olika strategier på samma konto, men med olika minis. Nordnet har ju varit hyggliga att emittera flera liknande minis för OMX som bara skiljer marginellt i finansieringsnivå etc, just för att de vet att våra användare vill kunna köra olika strategier på samma ISK.

Vi kommer göra en djupdykning i just det här i nästa NAS-lektion.

Comment

• Precis som du säger så kan man lösa det utan funktionaliteten, så det är inget högprioriterat krav.
                          Håller på och laborerar med olika strategier kopplade mot OMX, men på olika ISK. Det var då jag ville ha olika Pref Price.
                          Jag antar att önskelistan är väldigt lång vid det här laget...

Comment

• Har hatt et problem siste dager at ETP Link kjøper og selger samma Minis kl 0901-0902 uten at ordremodellen kjøper. Jag har inget innhav på testkonto.
                            Jag har siste versjon av ETP Link. Jag har ulik testkonto for varje strategi, men ulik ID.

09:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 09" kurs 0.00
                            09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 04" kurs 0.00
                            09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 03" kurs 0.00
                            09:01 GSM larm sänt!
                            09:02 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell MINI S OMX NORDNET 09" kurs 136.71
                            09:02 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 03" kurs 336.37
                            09:02 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L DAX NORDNET 04" kurs 23.40
                            09:02 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L DAX NORDNET 04" kurs 23.40
                            Last edited by Palgrave; 2017-10-05, 09:16.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                              Har hatt et problem siste dager at ETP Link kjøper og selger samma Minis kl 0901-0902 uten at ordremodellen kjøper. Jag har inget innhav på testkonto.
                              Jag har siste versjon av ETP Link. Jag har ulik testkonto for varje strategi, men ulik ID.

09:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 09" kurs 0.00
                              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 04" kurs 0.00
                              09:01 GSM larm sänt!
                              09:02 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell MINI S OMX NORDNET 09" kurs 136.71
                              09:02 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L DAX NORDNET 04" kurs 23.40
                              Jag skulle kolla ETP-link ID't, och testa att byta för dom minisarna som du får problem med. Samt att kolla på dom minisarna vilka script dom är kopplade till. Någon gång så har jag i stundens hätta kopplat en mini short på minishrt köp och minilong sälj. Då har den smattrat på ordentligt :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Jag skulle kolla ETP-link ID't, och testa att byta för dom minisarna som du får problem med. Samt att kolla på dom minisarna vilka script dom är kopplade till. Någon gång så har jag i stundens hätta kopplat en mini short på minishrt köp och minilong sälj. Då har den smattrat på ordentligt :-)

Har kollat. Inget fel med ID eller shrt/long.

MINI L OMX NORDNET 03 er Raptor sin Mini som blir triggat, trots at jag ligger short i ordremodellen:

Comment

Working...
                                X