Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autotrader stängs plötsligt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Autotrader stängs plötsligt

    Jag har 2 st. AutoTrader Pro igång. I morse kl. 9.01 så stängdes båda med några sekunders intervall mellan stängningarna. Jag har automatisk återstart så det hann inte skapa några större problem. Är det flera som har råkat ut för liknande, och vad kan det bero på?

  • #2
    Ursprungligen postat av rogby Visa inlägg
    Jag har 2 st. AutoTrader Pro igång. I morse kl. 9.01 så stängdes båda med några sekunders intervall mellan stängningarna. Jag har automatisk återstart så det hann inte skapa några större problem. Är det flera som har råkat ut för liknande, och vad kan det bero på?
    Min VPS uppförde sig så får någon månad sedan. Har inte gjort något åt set, men har inte sett det under senaste tiden i alla fall. Bevakar ju inte den hela tiden.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av rogby Visa inlägg
      Jag har 2 st. AutoTrader Pro igång. I morse kl. 9.01 så stängdes båda med några sekunders intervall mellan stängningarna. Jag har automatisk återstart så det hann inte skapa några större problem. Är det flera som har råkat ut för liknande, och vad kan det bero på?
      Exakt detsamma hände mig i morse, och när Auto Trader hade startat om sålde Raptor hela innehavet 9.02 sedan köptes hela innehavet + 1 grid tillbaka klockan 10.00. Sedan så har den fyllt på med en grid 10.15, 10.27 och 10.47 inte sett detta beteende tidigare.

      Comment


      • #4
        Har inte heller sett något speciellt idag. Men för snabbaste hantering från ETP Link, uppdatera via Hjälp > Uppdatera ETP Link.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av elkis Visa inlägg
          Exakt detsamma hände mig i morse, och när Auto Trader hade startat om sålde Raptor hela innehavet 9.02 sedan köptes hela innehavet + 1 grid tillbaka klockan 10.00. Sedan så har den fyllt på med en grid 10.15, 10.27 och 10.47 inte sett detta beteende tidigare.
          Vilken version av Autotrader använder du?. Jag hade problem när jag körde ETP-link men inte hade rätt version av Auotrader. Sålde hela innehavet när den skulle byta instrument. Kolla detta

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Vilken version av Autotrader använder du?. Jag hade problem när jag körde ETP-link men inte hade rätt version av Auotrader. Sålde hela innehavet när den skulle byta instrument. Kolla detta
            version 3.0.0.14 tror det är senaste, men ska uppdatera efter stängning så jag har senaste versionen.

            Comment


            • #7
              Uppdatera både program och ETP Link så ska det inte vara några problem.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Uppdatera både program och ETP Link så ska det inte vara några problem.

                Uppdatera både program och ETP Link i fredagskväll.
                idag har raptorn sålt av hela innehavet 9.02 och sedan köpt tillbaka allt kl. 10.00 dyrare givetvis. vet inte om programmet också startade om efter som jag inte satt vid datorn. känns som problemet började när jag bytte till nordnets minisar

                vad göra ?

                Comment


                • #9
                  Det låter som att du kanske har gamla minis fortfarande incheckade även om de inte är anslutna till ordermodellerna. Ring gärrna imorgon så löser vi det.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det låter som att du kanske har gamla minis fortfarande incheckade även om de inte är anslutna till ordermodellerna. Ring gärrna imorgon så löser vi det.
                    Hemma först vid tre tiden. kan man komma i kontakt med dig då ?

                    Comment


                    • #11
                      Blir tight imorgon men om vi kan göra ett försök precis vid kl 15 så hinner jag innan jag åker till Göteborg.

                      Comment


                      • #12
                        Egendomligt, min NAT visar samma problem. Satt och arbetade ikväll och den startade om i ett. Uppdaterade, men problemet finns kvar. Kollar med dig i morgon Rikard. Vilken fil är loggen för detta?
                        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

                        Comment


                        • #13
                          min gjør det iblant når kursene fra USA kommer inn. 21-22

                          Comment


                          • #14
                            Om man inte har USA-feed påslaget hos Nordnet kommer endast heartbeats från APIet och om Autotrader står i Obemannad högsta säkerhetsnivå tolkas det som felsituation och omstart görs. Lösning: antingen stäng Obemannad högsta säkerhet eller slå på USA-feed hos Nordnet.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Om man inte har USA-feed påslaget hos Nordnet kommer endast heartbeats från APIet och om Autotrader står i Obemannad högsta säkerhetsnivå tolkas det som felsituation och omstart görs. Lösning: antingen stäng Obemannad högsta säkerhet eller slå på USA-feed hos Nordnet.
                              USA-feed hos Nordnet eller kursinsamling NAT?

                              Comment

                              Working...
                              X