Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX future i AutoTrader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • DAX future i AutoTrader?

    Är det någon som vet om man kan få in priser - eller till och med handla - DAX futuren? Om man söker på ISIN för december futuren i DAX så får man träff på ett instrument som heter "FDAXU6(115)" (ISIN = DE0008469594).
    Jag vet inte ens om det är rätt instrument för det har lite märkliga settings, men frågan kvarstår; går det att få priser på DAX futuren i systemet?

    Funkar det kanske om man köper till det som Nordnet kallar "Realtidspriser från Xetra utan orderdjup" (även om futuren handlas på Eurex)?

    Jag handlar inter-market arbitrage och är inte beroende av att kunna handla DAX futuren, men att få in priserna skulle vara otroligt bra.

    Nån som har tittat på detta?

  • #2
    Nu har jag lagt upp FDAXU6. Jag har realtidskurser för Xetra då jag analyserar alla 30 ingående aktierna. (Överdriver lite för har fortfarande inte fått till Bayn då den förväxlas med en svensk aktie som också heter Bayn).
    Skall tala om ifall kursen uppdateras i morgon.

    Annars finns ju instrumentet FDAX-F1 som är senaste DAX-terminen i indexform, fast den visas med 15 min fördröjning trots att jag har realtidskurser för Xetra.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      FDAX-1 finns som index men är egentligen terminen. Bara att sortera in i lämplig lista och köra.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
        Nu har jag lagt upp FDAXU6. Jag har realtidskurser för Xetra då jag analyserar alla 30 ingående aktierna. (Överdriver lite för har fortfarande inte fått till Bayn då den förväxlas med en svensk aktie som också heter Bayn).
        Skall tala om ifall kursen uppdateras i morgon.

        Annars finns ju instrumentet FDAX-F1 som är senaste DAX-terminen i indexform, fast den visas med 15 min fördröjning trots att jag har realtidskurser för Xetra.
        mvh
        Bertil

        Tack Bertil - mycket uppskattat. Jag behöver realtidspriser så det vore ju superbra om du kan verifiera FDAXU6 innan jag beställer tyskpriser i realtid.

        Det är f.ö. mycket som ligger med fördröjning vilket omöjliggör en del intraday-handel som annars hade varit intressant.

        Comment


        • #5
          Hm, FDAX-1 går i realtid här i alla fall, prova att lägga upp den på nytt om det inte funkar.

          Comment


          • #6
            Jag hittar inte FDAX-1, däremot FDAX-F1 som Bertil föreslår. Är det FDAX-F1 du menar Rikard, eller är det två olika?

            När jag försöker lägga upp FDAX-F1 på nytt säger den: "Inget genomfört - något fel?"

            Comment


            • #7
              Det är den. Välj Index alla istället för land så hittar du den i listan, kryssa bort Lämna redan upplagda orörda. Starta om efter och lägg in den tex i listan Index övriga.

              Comment


              • #8
                Cikoria, jag kör med FDAX-F1 men får punga ut 100-150kr/månaden till Nordnet för att få kursen i realtid.
                Last edited by Bdire; 2018-12-15, 11:07.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Bdire Visa inlägg
                  Cikoria, jag kör med FDAX-F1 men får punga ut 100-150kr/månaden till Nordnet för att få kursen i realtid.

                  Lysande! (inte att det kostar extra men att det överhuvudtaget går...). Vet du möjligen exakt vilket avtal som måste aktiveras med NN för att det ska fungera i realtid?
                  Beskrivningarna av vad som ingår i resp avtal hos NN lämnar ju en del att önska...

                  Comment


                  • #10
                    Det är "Dax Futures" man beställer under "KURSER TYSKLAND".

                    Comment


                    • #11
                      Det kunde jag kanske räknat ut . Tack för infon!

                      Comment


                      • #12
                        Nu kan jag inte hitta FDAX-F1 i någon av de befintliga listgrupperna trots att instrumentet är "upplagt". Har testat att göra en egen listgrupp, men för att lägga till instrument i den måste jag välja från en annan listgrupp, eller?

                        Går det inte att få fram en lista med samtliga instrument som är upplagda i systemet och sedan välja instrument därifrån till en egen listgrupp?

                        Comment


                        • #13
                          Du behöver inte skapa någon egen lista, det räcker att modifiera nån annan lista och välja in de instrument du vill ha med. Om du inte hittar den i fliken Modifiera enskild lista kan det vara att den är bortkryssad från masterfiltret. Det fixar man via Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument. Leta upp den där och kryssa för mastertabellen.

                          Comment


                          • #14
                            Det är väl inte så att även OMX-futuren finns paketerad som ett index? Då hade man sluppit en massa koppleri i samband med terminsrullningen...

                            Comment


                            • #15
                              Nej tyvärr, det blir koppleri varje månad när terminen byts.

                              Comment

                              Working...
                              X